Top 6 lansari de cosmar! Cele mai varza jocuri la prima aparitie.
In mod normal o lansare de joc trebuie sa fie impecabila. O experienta placuta din prima zi, asa, pentru prima impresie… artistica. Nu si in cazul jocurilor ce urmeaza. Acest Top 6 lansari de cosmar, este dedicat celor mai dezolante, putrede, armaghedonice sau dezastruoase lansari din istoria gaming-ului. Lansari de jocuri pe care pana si Biblia le-a inclus in Apocalipsa. Atat de proaste au fost aceste lansari, incat am realizat un nou sistem de punctare, special pentru acest top. Asa ca…
Locul – Review-uri majoritar negative
Batman Arkham Knight nu este un joc rau. Nici pe departe! Este chiar un joc bun. Doar ca lansarea pe PC a fost unul dintre cele mai rasunatoare esecuri din ultimii zece ani. Este pentru prima oara cand un joc este scos de pe un magazin virtual, pentru ca WB sangerau bani cu fiecare returnare a jocului. Si pe buna dreptate. Jocul este optimizat din topor de un pitic redus mintal, fiind unul dintre acele cosmaruri in care nu vrei sa ajungi. Blocat la 30 de cadre pe secunda, salvari care se sterg singure in momentul in care verifici cache-ul jocului si lista este lunga. Batman Arkham Knight poate sa fie startul unei revolutii a consumatorilor, recent aparand zicala: „Nu mai precomandati jocuri”. Iar acum ca Steam iti ofera sansa sa ii lovesti pe publisheri unde doare cel mai rau, la portofel, puterea trece pana la urma in mainile consumatorului.
Locul – Apocalipsa Fish and Chips
Cand Hellgate London a fost lansat in 2007, nimeni si nimic nu a pregatit gamerii pentru poarta iadului reprezentata de acest joc, ei intalnindu-se cu unul dintre cele mai grave… buguri din istoria gamingului. Troll-ul avid de gold in forma digitala. Sub forma unui bug, acesta taxa jucatorul de doua sau trei ori odata, unii jucatori optand sa plateasca pentru un sistem de transport mai rapid intre locatii si pentru anumite beneficii in joc. Ei bine, acest sistem nu functiona cum trebuie din pacate, un jucator spunand ca a platit aceeasi suma de trei ori in decursul a trei zile diferite, fara ca optiunea sa fie activata in joc. Iar daca asta nu era destul, au existat patch-uri care au sters progresul jucatorilor, salvari care dispareau de pe server, jucatori care s-au logat pe contul lor si s-au trezit in alt cont si lista continua. Hellgate London, cu toate ca avea ceva potential, si-a pierdut si cea mai mica urma de credibilitate in ochii gamerilor dupa ce valul de plangeri a inceput sa curga.
Anul este 2004. Jocul este Half Life 2. Da… una dintre cele mai dezastruoase lansari din istoria gaming-ului, coincide cu unul dintre cele mai iubite titluri din istoria gamingului. Comic, nu? In Noiembrie 2004, lansarea lui Half Life 2 coincidea cu lansarea serviciului de distributie digitala Steam. Stiti voi, actualul exemplu de asa da in ceea ce inseamna distributie digitala, comunity management si mediu creativ din acest moment. Ei bine, in 2004 Valve au sfeclit-o rau de tot. Lansarea lui Half Life 2 a ramas in memoria mea ca un cosmar persisitent. Nu numai ca la vremea respectiva Valve avea pretentia ca Half Life 2 sa fie jucat tot timpul online, fiind intr-o oarecare masura vizionari, dar discutam despre un joc… single player, iar in 2004 internetul nu era atat de rapid cat este acum. Combinam asta cu serverele care tot cadeau, imposibilitatea de a descarca jocul, sistemul de validare online era un fiasco si multiplayer-ul care functiona ca o cizma, si avem reteta pentru o rascoala digitala. Abia la cateva saptamani au reusit sa rezolve problema si de atunci pana acum, Steam a ajuns una dintre cele mai profitabile afaceri. Dar lansarea lui Half Life 2 a intrat in istorie ca una dintre cele mai dureroase.
Locul – Apocalipsa dupa Voodoo3
Cand Ultima 9 Ascension a fost lansat in 1999, deja trecuse prin cel putin patru versiuni ale jocului si motorului, si un ciclu de dezvoltare care il poate face pe Duke Nukem Forever sa ia lectii la acest capitol. Jocul era pur si simplu un fiasco gata sa se intample. Lucru care s-a si intamplat. Gamerii care l-au cumparat, inclusiv un bun prieten de-al meu, erau inebuniti sa il incerce pe noua placa video Voodoo3, jocul laudandu-se cu inovatii in domeniul modelarii si texturarii. Inovatii au fost… dar nu acolo. Inovatiile veneau din multimea de erori de joc si buguri myriad 3D. Intr-un final, dupa ce EA au incercat sa drega jocul, fara prea mari reusite, un patch neoficial a ajuns pe mana gamerilor de la un developer, acesta facand Ultima 9 jucabil… macar. Din pacate, acesta a fost ultimul cui in sicriul acestei serii iubite, orice incercare de a o reinvia fiind… fara sanse.
Banuiesc ca nu exista gamer care sa se uite la acest top si sa nu stie de infama eroare 37. Blizzard au pocit-o cu Diablo 3 mai rau decat si-ar fi inchipuit. Nu numai ca au implementat un always online DRM, dar in prima zi de lansare 80% dintre jucatori au dat nas in nas cu un deja celebra eroare 37. Sa astepti 13 ani sa joci un joc pare o vesnicie. Dar cand apare, si nu poti sa joci, este deja o insulta. Asta ca sa nu mai enumeram printre probleme controlul simplificat, faptul ca jocul pare grabit, sau tait din topor, absenta PVP-ului, atat la lansare, cat si in prezent si deja celebrul citat: „Fuck that looser”. Blizzard au dat-o cu mucii in fasole grav de tot, pierzand increderea multor fani. Totusi intrebarea noastra este: credeati ca Error 37 o sa fie pe primul loc, nu?!
Si locul … Suntem un dezastru simulat.
Cea mai pocita lansare din toate timpurile este Sim City. Inca din primele luni, Origin a fost vazut ca un serviciu defectuos, cu mii de probleme si goluri, mai mult, fiind demostrat ca are tendinta sa „imprumute” fara stirea ta date personale. Combinand asta cu atitudinea hrapareata si avida de bani a celor de la EA, avem o reteta pentru cea mai dezastruoasa lansare de joc din toate timpurile. Sim City este pe departe cel mai groaznic exemplu de DRM Online prost implementat, producatorii fiind nevoiti sa taie cu barda din elemente non-esentiale ale jocului, precum achievement-uri sau viteza sporita de dezvoltare. To add insult to injury, cum spune americanul, clientii care au cumparat jocul prin Origin s-au vazut amenintati cu banarea contului in momentul in care si-au cerut banii inapoi. O practica destul de fair play din partea celor de la EA… ce pot spune. Aplauze pentru una dintre cele mai urate companii din gaming din acest moment. Nu numai ca au reusit sa minta cu nerusinare, jurnalistii fiind pusi frumos pe un server separat, pentru a nu lasa sa transpire problemele evidente, dar cateva site-uri mari, nu dam nume, si-au retras nota initiala data jocului. Felicitari EA… ai reusit sa ocupi doua locuri in randul celor mai dezastruoasa lansari de jocuri din istorie!
Am ratat un joc? Poate un Unity? Va asteptam cu pareri si opinii in sectiunea de comentarii!