Ceea ce veți citi in continuare contravine clar bunelor practici pe care Youtube ni le recomandă non-stop prin tot felul de clipuri și site-uri. Să faci continut de calitate, să ai unghiile tăiate si părul pieptanat, să vorbesti civilizat, să socializezi, să fii cuminte in general. Dacă ești naiv și chiar crezi toate astea, atunci articolul acesta nu este pentru tine. Ignoră-l și închide-l chiar acum! Pentru că urmeaza un Top 5 al adevăratelor metode de ajunge celebru pe Youtube, de a face milioane de vizualizări și abonați. Și repede!
Locul 5 și categoria „Fă-i pe unii proști, ca să se simtă alții deștepți”
Asta este o metoda perversa dar isteata de a-ti apropia un grup injurand un altul. Adica intaratandu-i pe unii impotriva celorlalti. De exemplu pe jucatorii de PC impotriva celor ce se joaca pe consola. Gen PC Master Race vs Console Peasant. Sau Android vs iOS. Sau Apple vs Samsung. Sau Intel vs AMD. Si lista este extrem de lunga. Tehnica este cat se poate de simpla si conforma legii lui Murphy: cauta un grup suficient de mare de oameni care merge intr-o directie, si pune-te in fruntea lui. Este o modalitate eficienta de a specula niste mult hate deja existent, pentru a-ti aduce tie fani si vizualizari. Nu trebuie sa fii creativ, nu trebuie sa inventezi nici apa calda si nici mersul pe jos, trebuie doar sa dai glas la volum ridicat unor frustrari ce apartin unui public numeros si forta va fi cu tine! Forta acelui public, ma refer.
Locul 4 și categoria „Înjură atât de grav încât băieții de la autobază să se simtă complexați”
Sunt youtuberi care au facut milioane de abonati si sute de milioane de views cu aceasta tehnica. Ea prinde mai ales la consumatorii aflati la varsta pre-pubertatii, care simt un fior de placere pe sira spinarii la fiecare mentionare genitala. Ai bagat ceva cu aia si cu ailalta, ai trantit cateva fraze porcoase pe direct si i-ai castigat de partea ta. Ca atunci cand in copilaria mea spuneam la bloc bancuri cu prostii si ne simteam cu atat mai mandri de noi cu cat erau mai multe fete prin preajma. Dar repet, aveam 10-11 ani. Ca acum, doar ca arena s-a mutat din spatele blocului, pe Youtube. Asta este un tip de public. Celalalt mare public amator de limbaj colorat, este cel trecut de 20 de ani, si care gaseste acest limbaj ca spumos si plin de umor. Este un trend, o moda, pe langa ca tre’ neaparat sa-ti lasi barba si sa-ti faci tatuaje, sa vorbesti pe sleau, cat mai porcos cu putinta si clar vei fi considerat ca avand in exces simtul umorului. Nu ma credeti? Nu aveti decat sa va uitati la cele mai populare sketch-uri si show-uri de stand-up de pe Youtube si va veti convinge de adevarul si forta acestei tehnici. Nu spun ca e de bine sau de rau, acest articol nu face judecati etice, pur si simplu observa si scoate la lumina adevaratele metode de a face vizualizari si abonati pe repede inainte.
Locul 3 și categoria „Folosește un limbaj cât mai primitiv, pe înțelesul tuturor”
Ia-i ca reper nu pe cei mai luminati dintre potentialii tai urmaritori, ci pe cei mai simpluti, pentru ca ei reprezinta majoritatea. Daca Doamne fereste ai folosit vreun neologism sau vreun cuvintel care iese din incinta celor treiș’ de cuvinte de baza ale vocabularului elementar, esti un figurant care vrea sa se dea mare sau cineva care pur si simplu vorbeste o limba straina care nu-i de circulatie. Baga mare cu exclamatii, onomatopee (aoleo, vai de capul meu, am folosit un cuvant nepotrivit) ma rog sunete nearticulate voiam sa spun. Mira-te, exclama, foloseste din plin limbajul trupului, razi aiurea ori de cate ori ai ocazia, inghionteste-te cu partenerul de vlog daca ai asa ceva, fa un pic de caterinca, de shaming de unu’ de altu’ si-o sa vezi cum urca abonatii pana la cer. Oamenii vor sa se regaseasca in cei pe care-i urmaresc; daca tu o arzi cu cuvinte d-astea dubioase, cum ai vrea sa se identifice cu tine? Fa-o simplu, cat mai simplu cu putinta.
Locul 2 și categoriile „Țara te vrea prost, sau măcar încearcă să pari” dacă ești băiat, și „fii toantă, dar sexoasa” daca ești fată
La fete este simplu. Buzele tuguiate, pieptu-n fata, cat mai decoltat posibil si cu Dumnezeu inainte. Miorlaie languros, sau arde-o ingenuu, e la alegerea ta, si ti-ai asigurat suta de mii de vizuri ca nimica. Mai pune si-o intrebare din aia legata de virginitate si ai facut praf toti copii de maxim 10 ani. Iti vor da subscribe mai repede decat vor termina. Ce… am zis vreo porcarie? La baieti este un pic mai complicat, dar nu imposibil: unii trebuie sa fie doar ei insisi, ceea ce se si intampla, altii, mai rasariti, trebuie sa se alinieze majoritatii. Nu incerca sa fii diferit, pentru ca vei reusi cel mult sa atragi doar cativa ciudati ca tine. Ramai ferm pe drumuri batatorite: piata nu se satura niciodata… de acelasi lucru. Spune aceleasi tampenii, chiar daca s-au mai spus de 1000 de ori. Joaca aceleasi jocuri pe care le joaca toata lumea, discuta despre aceleasi topicuri in voga la acel moment. E loc pentru toata lumea, indiferent de faptul ca toti spun, comenteaza si fac aceleasi lucruri.
Locul 1 și categoria „Fii o țață și amestecă-te în toate bârfele și scandalurile de pe Youtube”
Nu intamplator aceasta tehnica este pe primul loc. In termeni de vrajeala se zice ca te ocupi de chestiile care sunt trending. Ala a zis si alalalt a zis si ala a zis despre alalalt, toate chestiile astea sunt aur, daca vrei cu adevarat sa faci abonati si view-uri. Cu cat o arzi mai tare ca pe șanț, cu cat esti un colportor mai mare de zvonuri si barfe, cu atat vei ajunge mai repede o celebritate online. Pai nu zice Youtube in ghidurile sale de bune practici ca succesul vine din relationare si interactiune cu alti fellow youtubers? Pai cred ca la asta s-a referit! Aaaa, pai aia nu mai e virgina, ca uite ce zice x sau y youtuber despre ea… si da, ala a inselat-o pe aia ca uite unde s-a dus in vacanta cu ailalta… Si uite ce a zis asta despre mine ca asa si pe dincolo, si stai, ca-i dau eu o replica de-si inchide canalul si tot asa. Barfa si scandal. Si uite asa se rostogoleste bulgarele si pana maine ai facut milionul de abonati.
Acesta a fost un Top 5 al… realitatii, al metodelor cu adevarat eficiente de a deveni repede o celebritate pe Youtube. Sigur, asta nu inseamna ca nu exista si canale de Youtube exceptionale din toate punctele de vedere, continut, productie etc. DAR, acestea nu reprezinta majoritatea si nici nu s-au cladit intr-o saptamana… asa cum este cazul celor la care face referire acest articol.
Ah, da! Avem si o mentiune: daca poti si te pricepi, canta manele 🙂