Top 5 FAILURI in gaming!

Cand spui failuri, automat te gandesti la cele mai penibile faze in care poate fi implicat un joc video. Acum, cat de penibile sunt situatiile si cat de mari sunt failurile, va lasam pe voi sa decideti dupa ce va relatam cateva dintre acestea.
Am ales sa insiram in aceasta lista cinci momente in care industria gaming-ului a fail-at major! De la producatori despre care ai putea sa juri ca nu au ce cauta pe aceasta lista, pana la eternii inculpati, lista de astazi tinde sa arate cu degetul trecutul si sa se uite in prezent pentru a vedea daca s-au mai remediat lucrurile.
Unul dintre cele mai mari scandaluri din industria gaming-ului a fost provocat chiar de un veteran al industrei, care involuntar a dat nastere unui competitor direct… Playstation. Povestea spune ca Nintendo au incheiat un parteneriat cu Sony pentru a produce un add-on (o unitate CD-Rom) pentru Super Nintendo. Sony au fost trasi pe sfoara, inainte de conferinta E3 fiind anuntati de catre Nintendo ca acestia au ales sa realizeze noul produs cu Philips. Sony evident au ripostat si au decis sa isi deschida propia linie de productie de console, folosind tot ceea ce invatasera din dezvoltarea cu Nintendo. Cativa ani mai tarziu Nintendo 64 si Playstation 1 se bateau pentru locul in living, iar Playstation castiga detasat. Nintendo si-au ticluit propia competitie fara sa isi dea seama, Philips s-au lasat de facut console, Philips CDi-ul fiind un fail si el, iar Nintendo acum se zbate sa convinga lumea ca Switch chiar este relevant. Playstation macar merge bine… in teorie!
Pentru ca o companie cu asemenea traditie precum Nintendo nu putea sa faileze doar o singura data, faceti cunostinta cu primul dispozitiv VR realizat de catre acestia… Virtual Boy. O monstruozitate gandita cel mai probabil de un tortionar, consola se dorea portabila, oferind jocuri in realitate virtuala. Practic era un instrument de tortura, care te forta sa iti distrugi retina si sa iti rupi gatul, daca incercai sa folosesti aceasta consola si sa mergi in acelas timp. Virtual Boy nu a fost un succes, fiind cea mai mare pata pe istoria companiei. Bine, japonezii au fost tot timpul cunoscuti pentru abordarea diferita pe care o au in gaming. Nintendo sunt niste excentrici, probabil asa am putea justifica pretul de lansare de 180 de dolari si alegerea display-ului realizat din led-uri rosii, care dupa jumatate de ora de gameplay te obligau sa dai la boboci. Virtual Boy este si el … un alt fail!
Un fail mai recent, desi poate nu atat de rasunator, vine de la o companie pe care multi o stimeaza si o dau drept exemplu de asa da. Vorbim despre Steam si al lor Green Light. De departe cel mai defectuos si pagubos serviciu realizat de companie pana acum. Green Light dovedeste clar ca drumul catre iad e pavat cu intentii bune. Valve s-au gandit sa ofere cat mai multe optiuni de monetizare gamerilor, acest serviciu fiind un fel de sistem de popularitate prin care gamerii pot sa voteze daca un titlu indie are sau nu loc pe Steam. Steam Greenlight a fost usor de abuzat la lansare, multe probleme s-au rezolvat, dar, momentan, prea multe jocuri acceptate prin acest serviciu de catre Steam sunt niste mizerii sinistre realizate din bucati. Valve sunt cunoscuti ca fiind compania care incepe foarte greu un proiect, poate il termina sau nu, dar care pana la urma tine cu noi… consumatorii. Slava domnului ca Vlavle s-au trezit si si-au inteles greselile!
Kickstarter a lansat o tona de produse de succes, multe dintre ele fiind cumparate de alte companii, altele fiind considerate failuri majore. O astfel de poveste de succes dar cu final nefericit este Ouya. Ouya a invatat publicul ca o consola pe Android nu este tocmai fiabila, tehnologia avansand mult prea repede. Astfel, promisiunile s-au implinit… doar partial, dar pana la urma intreg proiectul a fost dat uitarii si consola Android a ajuns in cosurile de discount sau prin magazinele de amanet dupa cateva luni. Un concept indraznet, care a ajuns sa fie cumparat de chinezi, dar uitat de restul gamerilor. Singurii care nu l-au uitat sunt cei care au sustinut acest proiect pe Kickstarter, platind destul de mult pentru o consola care a ajuns la cosul de gunoi. Ouya a fost un fail major care a invatat piata ca nu tot ce zboara se mananca.
Unul dintre cele mai mari failuri recente se numeste No Man’s Sky, jocul care si-a mintit intentionat cumparatorii, promitand una si livrand… nici macar jumatate. No Man’s Sky a fost asteptat cu sufletul la gura de milioane de gameri, promisiunile studioului fiind foarte departe de realitate. Jocul, abia acum, dupa ce a ajuns un paria in industrie, a inceput sa se dezvolte in ceea se stipulase initial. Gamerii au hulit produsul, Sony si-au luat jucariile si s-au carat, iar Studioul, dupa o lunga perioda de silenzzio stampa s-a gandit sa se scuze intr-un fel sau altul. Prea putin, prea tarziu… raul era deja facut, iar baza de jucatori aproape zero. In prezent sunt foarte putini jucatori activi, iar jocul nu si-a atins nici macar promisiunile initiale. Exista loc de mai mult, dar… ii mai pasa cuiva? No Man’s Sky este ca si mort. Un proiect care ne-a invatat ca failurile sunt adesea provocate si de cumparatori si de cultura de pre-order, asa cum a fost cazul lui No Man’s Sky sau The Division.