ȘtiriTech&IT

TikTok a pierdut accesul la melodiile artiștilor Universal Music Group

Negocierile dintre cele două companii au eșuat

Utilizatorii TikTok nu vor mai putea crea videoclipuri cu melodii ale artiștilor Taylor Swift, Jon Batiste, boygenius și alții reprezentați de Universal Music Group (UMG.AS), deoarece negocierile contractuale între cele două companii au eșuat, scrie Reuters. Accesul TikTok la vasta listă de artiști a Universal s-a încheiat miercuri, 31 ianuarie, după o perioadă lungă de negocieri la finalul cărora platforma nu a reușit să ajungă la un nou acord cu cea mai mare companie muzicală din lume. Ca urmare TikTok a început să dezactiveze sunetul videoclipurile scurte în care apare muzica artiștilor reprezentați de casa de discuri.

De la ce a pornit scandalul

Disputa la nivel înalt a izbucnit în timp ce conducerea și artiștii industriei muzicale s-au adunat la Los Angeles pentru ceremonia premiilor Grammy. „Acordurile noastre cu TikTok au expirat din cauza refuzului companiei de a compensa în mod corespunzător artiștii și compozitorii, de a proteja artiștii umani de efectele dăunătoare ale AI-ului și de a aborda problemele de siguranță online pentru utilizatorii lor”, apare într-un comunicat al Universal Music.

Casa de discuri a cerut TikTok să compenseze artiștii la un tarif proporțional cu ceea ce plătesc alte platforme de social media. Acum, reprezintă doar 1% din venitul total – deși muzica este o parte esențială a experienței din aplicație, a spus Universal Music într-o scrisoare deschisă publicată marți. Universal Music a mai spus că platforma permite să fie „inundată” cu înregistrări generate de inteligența artificială, ceea ce diluează fondul de drepturi de autor pentru artiști. De asemenea, a ridicat întrebări asupra „conținutului problematic”, cum ar fi imaginile sexualizate ale lui Billie Eilish, care au devenit virale și au fost văzute de milioane de oameni înainte de a fi eliminate pentru încălcarea regulilor comunității.

Reacția TikTok

TikTok a refuzat să comenteze inițial. Într-o declarație anterioară, platforma a spus că Universal Music a pus „lăcomia deasupra intereselor artiștilor și compozitorilor lor”. Platforma socială de clipuri video scurte a mai spus că gigantul muzical se îndepărtează de o oportunitate de promovare care atinge mai mult de un miliard de utilizatori. „TikTok a reușit să ajungă la acorduri ”artist-first” cu fiecare altă casă de discuri și editor”, apare în declarația platformei social media. „Îm mod evident, acțiunile egoiste ale Universal Music nu reprezintă cel mai bine interesele artiștilor, compozitorilor și fanilor.”

Joi, contul TikTok al lui Taylor Swift, care are 23,9 milioane de urmăritori, a afișat o notificare care spunea „Muzica nu este momentan disponibilă”. Alerta a apărut sub o filă care anterior le permitea utilizatorilor să răsfoiască melodiile lui Swift.

TikTok a publicat un raport în noiembrie lăudându-și rolul ca „platformă de lansare pentru crearea de hituri virale și descoperirea de noi artiști”. Raportul său Music Impact arată că TikTok ajută utilizatorii să descopere muzica și să se conecteze cu artiștii. De asemenea, a raportat că utilizatorii săi sunt mai predispuși să utilizeze servicii de streaming muzical plătite, creând valoare pentru artiști. „Deși TikTok (anterior Musical.ly) a construit una dintre cele mai mari și mai valoroase platforme de social media din lume pe spatele artiștilor și compozitorilor, TikTok susține încă că artiștii ar trebui să fie recunoscători pentru promovarea gratuită”, a mai spus Universal Music.

Analiștii de pe Wall Street au lăudat Universal pentru mișcare. Analistul Daniel Kerven, de la J.P. Morgan, a spus într-o notă că gigantul muzical „avea puțin de pierdut și mult de câștigat”, estimând că ar pierde mai puțin de 109 milioane de dolari din retragerea de pe TikTok, sumă care ar fi parțial compensată de utilizatorii care ascultă muzică pe aplicații concurente. Restricționarea accesului la melodii de top a provocat un șoc pentru unii dintre cei mai tineri utilizatori, care folosesc muzica ca fundal audio pentru clipurile de pe platforma TikTok.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button