Serialul The Last of Us „va fi și nu va fi” o adaptare fidelă
Pentru unii mumă, pentru alții ciumă, serialele bazate pe jocuri/cărți/benzi desenate pot fi un adevărat succes, un adevărat eșesc sau o încercare patetică de a transforma un concept în ceva mainstream. The Last of Us ar trebui să facă parte din prima categorie, întrucât producătorul executiv nu este nimeni altul decât Neil Druckmann. Chiar și așa, în calitate de creator al materialului original, în eforturile tale de a aduce în fața publicului o adaptare fidelă, care să facă dreptate jocului și să mulțumească fanii, trebuie să faci și unele compromisuri. Chit că este pe principiul „tot răul spre bine” sau din pricina unor limitări/modificări evidente, serialul The Last of Us va fi și nu va fi o adaptare fidelă.
Mai știți când echipa spunea că serialul nu va altera deloc evenimentele și firul narativ din The Last of Us? Ei bine, s-au răzgândit nițel, iar motivele sunt, totuși, de înțeles. Neil Druckmann spune că primul sezon se va concentra pe primul joc și că producătorii HBO vor insera cuvânt cu cuvânt majoritatea dialogurilor din joc. Pe de altă parte, unele aspecte au suferit niște modificări interesante.
The Last of Us, dar cu „licență poetică”
Trecând peste faptul că echipa de șoc formată din Joel și Ellie probabil că nu va avea aceeași garderobă de-a lungul întregului sezon (ar fi cel mai puțin important lucru), Druckmann explică faptul că unele episoade vor devia major de la firul narativ prezentat în joc, pentru a sublinia complexitatea filosofică a poveștii, la fel cum acțiunea extinsă din joc se datorează gameplay-ului propriu-zis. La o adică, oare cum ai putea să scoți tot gameplay-ul din The Last of Us și să înghesui cutscene-uri unul după altul pentru a scoate un sezon dintr-un serial?
În general, lucrurile respectă cu strictețe elementele din joc. E oarecum amuzant să văd cum HBO a adăugat în scenariu, cuvânt cu cuvânt, dialogurile scrise de mine. Iar unele evenimente au fost modificate serios, ceea ce a dus la rezultate mult mai bune, pentru că, aici, ne confruntăm cu un mediu artistic diferit. De pildă, în The Last of Us ai atât de multă acțiune pentru că trebuie să-i predai jucătorului mecanicile și schemele de control, în comparație cu o adaptare TV, unde nu ai nevoie de atât de mult combat.
Deci vorbim despre ceva cu mult diferit, iar HBO au făcut o treabă minunată în a ne inspira să lăsăm în urmă acțiunea frenetică și să ne concentrăm serios pe firul narativ și pe dramele protagoniștilor. Câteva dintre episoadele mele preferate se îndepărtează foarte mult de firul narativ al jocului, și abia aștept ca fanii să le urmărească. Neil Druckmann
Druckmann a refuzat să ofere mai multe detalii legate de viitorul serial The Last of Us. Până la urmă, de ce ar strica surpriza? Acesta a preferat să își exprime entuziasmul, pe motiv că abia așteaptă ca audiența să vadă tot ceea ce au mai bun de oferit actorii care vor da viață lui Joel și Ellie – Pedro Pascal și Bella Ramsey. Iar ca bonus, omul nostru chicotește încântat cu privire la rezultatul probelor de efecte speciale pentru zombie. Umblă vorba că o să avem niște Clickeri de toată frumusețea.