MOREPC&Consoles

Detalii tehnice despre Xbox One X

În cadrul conferinței Hot Chips, Microsoft a dezvăluit schițele și detaliile tehnice despre SoC care va alimenta următoarea consolă 4K.

Multe informații erau deja cunoscute, precum numărul de nuclee, frecvențele, sau lățimea de bandă pentru CPU, GPU și memoria folosită în sistem, dar acum știm și cum acestea interacționează unele cu altele. La conferința E3 de anul acesta, Microsoft a anunțat următoarea iterație a consolei Xbox One, care se laudă cu o performanță în virgulă mobilă de 6TFlops, ce i-ar permite să ruleze nativ jocuri în rezoluție 4K și realitate virtuală.

În aprilie Microsoft a anunțat câteva dintre specificațiile de bază pentru Project Scorpio, consola fiind alimentată de un SoC produs de AMD cu 8 nuclee CPU și 40 unități de calcul GPU, cuplate cu 12GB de memorie GDDR5 care oferă o lățime de bandă de 326GB/s. Microsoft a mai dezvăluit atunci că din componența consolei va mai face parte un Blu-Ray player 4K UHD și o unitate de stocare de 2.5″, cu o capacitate de 1TB. Anunțul făcut la E3 a schimbat cumva lucrurile, Xbox One X beneficiind de un memory bus de 384-bit, în loc de 256-bit cât a fost anunțat inițial.

Partea dreapta a matriței conține cele 2 grupuri de câte 4 nuclee cu frecvența de 2.3GHz. O pereche de controllere cache încadrează fiecare grup. 12 controllere de memorie GDDR5 delimitează marginile de sus, jos și dreapta a acestui SoC. Microsoft a afirmat că vârful lățimii de bandă pentru Xbox One X ar fi în teorie de 326GB/s, ceea ce e de aproximativ 5 ori mai mare decât cea a lui Xbox One și Xbox One S. Compania a preciat că lățimea de bandă exagerat de mare este cea care le-a permis să păstreze cache-ul de 32MB eSRAM care se regăsește și în variantele mai vechi ale consolei.

Noua consolă beneficiază de puterea unui procesor de 8 nuclee derivat din modelul Jaguar ce se regăsește în consola Xbox One S, dar este cu 31% mai rapid decât iterația anterioară. Microsoft au spus că cea mai mare parte din optimizările legate de performanța procesorului au legătură cu îmbunătățirea latențelor de la controllerele memoriei principale (cu până la 20%). Compania atribuie aceste îmbunătățiri triplării canalelor de memorie disponibilă și creșterii numărului de memory banks cu de 6 ori mai mult.

Xbox One X are un design bazat pe un singur chip în southbridge care oferă frecvența de ceas pentru toate componentele din sistem. SoC interacționează direct cu memoria, ieșirile video, controller-ul de rețea și southbridge. Acesta din urmă comunică la rândul său cu celelalte componente din sistem, inclusiv controller-ul USB 3.0, portul infraroșu, adaptoarele WiFi pentru rețea și controllere, player-ul Blu-Ray, discul solid și memoria flash.

Pe lângă detaliile tehnice oferite anterior, consola se laudă cu un suport pentru codecuri video sporit față de variantele anterioare. Xbox One X suportă tipurile de format video 4K 60Hz HEVC (H.265), VP9 și AVC (H.264). Pe partea de sunet consola va include 8 procesoare audio care suportă sunet spațial surround, care va avea un rol foarte important pentru VR. Microsoft au anunțat că un firmware nou va adăuga aceasta caracteristică și pentru Xbox One S.

Sursa

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button