
HMD a anunțat ieri,17 aprilie, un telefon clasic cu butoane, The Boring Phone, creat pentru Heineken și retailer-ul american Bodega, primul dintr-o serie mai largă de lansări care vor avea loc în perioada următoare. Acesta va fi prezentat oficial azi, 18 aprilie, la standul “pop-up” al celor de la Bodega din cadrul Milan Design Week, un festival de design și inovație.
Cui îi este destinat The Boring Phone
De ce să creezi The Boring Phone dincolo de motivul evident că l-a comandat o companie sau două. Și aici poate ar trebui menționat că telefonul plictisitor nu va fi disponibil în magazine ci va fi distribuit de Heineken și Bodega la evenimente de marketing. Heineken spune că a făcut un studiu și 90% din tinerii adulți ”stau pe telefon” când sunt cu prietenii în oraș. De asemenea, o treime din tinerii americani din generația Z încearcă să-și limiteze timpul petrecut în social media.
Caracteristici The Boring Phone
The Boring Phone este un telefon DualSIM, cu un design cu clapetă și are dimensiunile 108 x 55 x 18,9 mm și o greutate de 123 g. Acesta dispune de două ecrane: unul intern de 2.8″ QVGA și unul extern de 1.77″ QQVGA, împreună cu o cameră de 0,3 MP și bliț LED.
Telefonul oferă conectivitate 2G, 3G și 4G, Bluetooth 4.2 și o mufă jack de 3.5mm, iar pentru alimentare este prevăzut cu o baterie de 1.450 mAh. Capacitatea de stocare internă este de 128 MB, cu posibilitatea de extindere prin intermediul unui slot MicroSD cu carduri de până la 32GB, iar încărcarea se realizează prin portul Micro USB.
Are un design alb transparent plus verde și brandurile Heineken și Bodega sunt inscripționate în interior.
Au păstrat jack-ul de 3.5mm, slotul de card, bateria interschimbabilă, dar din păcate și portul învechit micro-USB. Un port USB-C ar fi fost excelent.
Trăind într-o lume tot mai digitalizată, The Boring Phone poate părea o idee bună dacă ești dependent de social media, de jocuri, știri sau de smartphone în general. Ideea de ”dumb phone” nu e nouă și se vorbește destul de mult despre ea în Occident, dar exceptând autonomia nu mă atrage mare lucru la un astfel de telefon.
Mi-am cumpărat primul telefon cu butoane, la abonament, în 2001 și sincer îmi plac mai multe smartphone-urile de azi decât cele de atunci. Dacă tot nu vrei să fii deranjat îl dai pe silent, în mod avion sau îl închizi. E ușor să trăiești în trecut și cu toții facem asta din când în când, dar realitatea e că smartphone-ul este ”un rău necesar” în 2024 și un telefon cu butoane nu va rezolva problema celor care sunt dependenți de el.
În timpul prezentării HMD de ieri, unul dintre cei peste 100 de participanți la apelul video, Andreas, a întrebat dacă nu e ipocrizie să faci parteneriat cu o companie care face un alt produs care dă dependență, referindu-se la Heineken și evident, bere.
Adam Ferguson, Global Head of Proposition, Partner and Product Marketing la HMD, a răspuns: „Motivul pentru care am încheiat un parteneriat cu Heineken este că împărtășim aceleași valori când vine vorba de a ajuta oamenii să fie prezenți și să beneficieze de un spațiu mental sănătos, să-i ajutăm în dezintoxicarea tehnologică.”
Tu ai lua The Boring Phone în oraș când ieși cu prietenii?