
Tesla produc si vand o droaie de vehicule electrice. Unde mai pui ca vor sa-si perfectioneze si sistemul Full Self Driving pentru ca modelul pe care il conduci sa injure soferii care iti taie calea in locul tau.
Cu toate astea, statisticile arata ca Tesla nu mai sunt mai-marii vanzarilor de masini electrice in Europa de Vest. Expertul Matthias Schmidt afirma ca Tesla au acum o cota de piata de 13.5%, o diferenta teribila fata de 33.8%, cat aveau in anul 2019.
Daca Tesla se grabeau cu productia si vanzarea de vehicule electrice, alte companii progresau destul de lent. Odata cu sfarsitul lui august 2019, nume precum Renault Nissan Mitsubishi Alliance si Volkswagen Group au inceput, incet-incet, sa-i depaseasca pe cei de la Tesla.
Tesla European volume note:
Traditional OEMs crash #Tesla's European partyhttps://t.co/XFjWKMZnF1 pic.twitter.com/lnHjhefS66
— Matthias Schmidt (@auto_schmidt) November 3, 2020
Un motiv foarte plauzibil ar fi faptul ca Tesla este un brand singurel, care incearca sa faca fata unui conglomerat multibrand. In plus, compania nu prea se sinchiseste sa produca modele accesibile ca pret, spre deosebire de competitia care pune accent pe EV-uri entry-level. Desigur, discrepanta exista. Vorbim aici de performantele masinilor Tesla, care eclipseaza caracteristicile entry-level, dar si preturile sunt din ce in ce mai mari.
De asemenea, se prea poate ca brandurile rivale sa isi vanda masinile cu o marja de profit mult mai mica, pentru a respecta standardele de emisii de CO2 pentru autoturisme. Toate astea in timp ce compenseaza prin vanzarea masinilor bazate pe motorina sau benzina.
Ca sa echilibreze lucrurile, compania lui Elon Musk incearca sa reduca preturile EV-urilor in sucursala din Germania. Zvonurile mai spun si ca viitorul Model Y, disponibil in Europa undeva in 2021, va contribui la refacerea profiturilor Tesla si la crearea unei linii de autoturisme electrice cat de cat mai accesibile.