Tesla a chemat în service peste jumătate de milion de mașini

Mașinile produse de Tesla nu au fost niciodată cele mai fericite atunci când vorbim despre calitatea construcției, însă o situație de genul nu s-a mai întâmplat până acum. Compania condusă de Elon Musk a chemat în service mașinile vânduteo mulțime de mașinidin varii motive. Modelele afecatate în mod special sunt Model X și Model 3, dar acestea din urmă au nevoie de o actualizare software, deci nu este ceva de speriat.
Deținătorii SUV-ului Tesla Model X vor fi nevoiți să se prezinte fizic la service-ul producătorului. Este vorba despre 7.289 de mașini la care geamul stânga față interferează cu airbag-ul în caz de accident. Se întâmplă că atunci când geamul cu pricina este deschis, airbag-ul se poate deschide incomplet, astfel mărind riscul de accidentări. Dintre cele peste 7.000 de mașini, mai bine de jumătate suferă de această problemă, iar restul necesită investigații.
Cea de-a două problemă este mai ușor de rezolvat, dar afectează un număr mult mai mare de mașini; mai exact 595.717. Din fericire, soluția este simplă și vine sub forma unui update OTA (Over the Air) pe care utilizatorii îl pot efectua singuri. Modelele afectate variază de la Model S la Model Y, iar problema este cauzată de funcția „Boombox” prin care utilizatorii pot modifica sunetele din mașină. Se pare că unele dintre aceste sunete pot interfera cu alertele auditive emise de sistemele de avertisment ale mașinilor.
Chiar dacă niciuna dintre problemele astea nu este neapărat gravă, faptul că mai bine de jumătate de milion de mașini trebuiesc reparate/actualizate nu este neapărat o veste bună pentru admiratorii Tesla. Compania americană are de recuperat destul de mult atunci când vine vorba despre calitatea construcției, iar dacă cei responsabili nu fac repede ceva în această privință, mașinile acestora ar putea fi surclasate de altele mai calitative venite de la competiție.