Experții din industrie „jignesc” modul Full Self-Driving de pe Tesla, spre indignarea lui Elon Musk

Cred că v-ați familiarizat deja cu recentele controverse din spatele programului Full Self-Driving de pe Tesla. De la erori de software la greșeli în trafic, autopilotul visat de Elon Musk mai are mult până să devină o alternativă sigură pentru cei obosiți și sătui de condusul tradițional. Unii sunt de părere că n-ar trebui să-i menajeze pe cei de la Tesla, astfel încât și alte nume din industrie au început să-și exprime frustrările cu privire la performanțele îndoielnice ale softului FSD.
Dan O’Dowd este probabil una din cele mai aprige și răsunătoare voci, care a stârnit o mini-furtună atunci când a publicat în New York Times un anunț pe o întreagă pagină despre cât de periculos este Full Self-Driving în stadiul actual. Acesta susține că, dacă FSD-ul în versiunea curentă ar prelua în întregime controlul mașinii, milioane de utilizatori ar muri zilnic.
Today I placed a full-page advertisement in the @nytimes, campaigning to ban @Tesla full self-driving from our roads. @RealDawnProject is organizing the opposition to @ElonMusk’s ill-advised full self-driving robot car experiment #FSDDelendaEst #DawnProject
— Dan O'Dowd (@RealDanODowd) January 16, 2022
Anunțul face parte din inițiativa organizației The Dawn Project, al cărei scop este „crearea de soturi care nu se strică niciodată și care nu pot fi sparte de hackeri”. În respectivul anunț, organizația trage un semnal de alarmă, în sensul că „oamenii nu ar trebui să fie manechine de teste de coliziune pentru mii de mașini Tesla”. Astfel, O’Dowd a numit Full Self-Driving „cel mai rău software vândut vreodată de către o companie listată în Fortune 500.”
Atacul acesta la adresa Tesla a fost lansat după o aparentă examinare a multor ore de conținut video pe YouTube, în care softul de autopilor de pe mașini este pus la încercare. Iată care au fost concluziile trase de pe urma acestui proces, conform The Dawn Project:
- Dacă FSD ar prelua în totalitate controlul fiecărei mașini, milioane de oameni ar muri zilnic;
- La fiecare 8 minute, FSD are defecțiuni și întâmpină Critical Driving Error, o eroare listată și definită de Asociația de Evaluare a Performanței Șofatului din California;
- La fiecare 36 de minute, FSD întâmpină o eroare care ar putea duce la coliziune dacă șoferul nu intervine să preia manual controlul;
- Fără supraveghere, nu există certitudinea că FSD poate conduce o mașină măcar o zi fără să aibă un accident, pe când un om ar putea conduce mult mai bine pentru mulți ani;
- Oamenii sunt de mii de ori mai buni la condus decât FSD-ul Tesla.
O’Dowd este atât de convins de cele spuse încât oferă și o recompensă de 10 mii de dolari persoanei care poate identifica și numi un alt produs oferit de o companie regăsită în Fortune 500 care suferă o eroare critică la fiecare 8 minute.
Dar totuși, cine-i tipul ăsta și de ce se ia de Tesla?
În esență, O’Dowd este și actualul președinte al Green Hills Software. Conform informațiilor de pe site-ul companiei, Green Hills oferă soluții pentru companiile care își doresc să introducă sisteme autopilot pentru mașini (ADAS, adică Advanced Driver Assist Systems).
Compania în cauză a colaborat recent cu BMW pentru noul său vehicul sport, un iX all-electric și, printre picături, și-a oferit serviciile și în cadrul industriei aerospațiale. The Dawn Project este astfel un îndemn pentru interzicerea tehnologiilor nesigure și încetarea utilizării acestora în sistemele de siguranță esențiale, unde există riscul ca hackerii să preia controlul și să controleze de la distanță respectivele dispozitive, implicit mașinile cu autopilot conectate la Internet.
Bă-ta-ie! Bă-ta-ie! Bă-ta-ie!
Bineînțeles, Elon Musk s-a opărit și nu a stat pe tușă. Magnatul a sărit la atac pe Twitter, principala platformă pe care acesta își împărtășește ideile și veștile. În concepția sa, Green Hills nu este bun de nimic și că Linux e adevărata șmecherie.
Doar că O’Dowd nu s-a lăsat antrenat în ciorovăiala asta și și-a distrus oponentul cu fapte și logică, după cum ar spune un înțelept. Ceea ce nu știu mulți, deci, este că Green Hills a fost prima iterație a Full Self-Driving, pentru că Tesla efectiv a dezvoltat FSD-ul folosindu-se de softurile Green Hills.
Sună cunoscut, nu? Vă mai amintiți când s-a aflat că nu Elon Musk a fondat Tesla, ci doar a cumpărat compania de la doi antreprenori, de altfel adevărații părinți ai proiectului? Whoops…
Green Hills software is a pile of trash. Linux ftw.
— Elon Musk (@elonmusk) January 16, 2022