Tesla trebuie să plătească 137 de milioane de dolari, ca parte a unui proces privind discriminarea

Tesla contiună să-și extindă afacerea instalând noi fabrici, însă aceste fabrici nu sunt tot timpul supravegheate corespunzător, la fel cum nici angajații nu sunt întotdeauna cei mai de treabă oameni. Compania a fost nevoită să-i plătească lui Owen Diaz daune de 137 de milioane de dolari din moment ce aceasta s-a prefăcut că nu observă abuzul și discriminarea la care lucrătorul de culoare a fost supus.
Owen Diaz a lucrat la Tesla în calitate de contractant în perioada 2015-2016 la una din fabricile din California. Diaz a acuzat compania de faptul că, în respectiva perioadă, angajații fabricii au continuat să-i adreseze remarci rasiste și să-i lase desene ofensatoare drept atac asupra etniei sale. Toate acestea s-au întâmplat în vreme ce supraveghetorii nu au mișcat nici măcar un deget pentru a opri abuzul.
Tesla a avut de învățat de pe urma acestui incident
Un tibunal din San Franciso i-a făcut în cele din urmă dreptate lui Diaz. Acesta a primit 6.9 milioane de dolari pentru daune emoționale, iar daunele de 130 de milioane de dolari au fost suportate în întregime de Tesla. Diaz a avut nevoie de patru ani pentru a câștiga în acest proces. Ca urmare, Tesla a concediat doi contractori și a suspendat pe altul, menționând faptul că a luat la cunoștință plângerea lui Owen Diaz.
Totuși, într-o postare pe blog-ul oficial, Tesla a ținut să ascundă severitatea incidentului, făcându-l să pară ceva trivial și mai puțin important.
Pe lângă domnul Diaz, alți trei martori (cu toții contractanți) au depus mărturie în instanță. Aceștia au recunoscut că auzeau deseori remarci rasiste (inclusv „acel” cuvânt) în perioada de lucru la fabrica din Fremont. Chiar dacă au fost de acord cu faptul că acei termeni nu erau potriviți pentru a fi folosiți la locul de muncă, aceștia au crezut că limbajul respectiv era cel mai adesea folosit într-o manieră prietenoasă, ca o adresare a colegilor africani-americani.
În încheierea postării, compania spune că Tesla din 2015-2016 nu mai este cea de acum. În prezent, producătorul a introdus mai multe secții de relații cu angajații prin care sunt monitorizate și investigate plângerile angajaților, în raport cu mediul de lucru.