Telekom Romania inaugureaza doua centre de date in Cluj-Napoca
O investitie totala de 3,5 milioane de euro pentru clientii din Romania

Telekom Romania a inaugurat recent doua data centers in care s-a investit suma de 3,5 milioane de euro. In Bucuresti existau deja patru astfel de centre deschise si doua in Brasov; atingand un numar total de opt. Astfel, Telekom a devenit operatorul roman cu cea mai extinsa retea de centre pentru gazduirea datelor (HDC). Noile centre de date deschise in Cluj-Napoca ating o capacitate totala de gazduire de peste 300 de rack-uri. In urma inaugurarii centrelor de la Cluj-Napoca, suprafata totala ocupata de data room-uri a depasit 2.000 de metri patrati pentru cele opt HDC-uri.
Noile centre de date sunt alimentate din doua surse
Nivelul securitatii din centrele de date Telekom se afla la cel mai inalt standard, accesul facundu-se in baza unui control fizic si biometric. Mediul este ideal deoarece temperatura si umiditatea sunt tinute sub control in mod constant. Centrele sunt alimentate in permanenta cu energie electrica din reteaua de distributie; cat si de cele doua generatoare de dimensiuni mari care vor furniza 1.4 MW putere fiecare. Incepand cu anul 2007 si pana in prezent, HDC-urile Telekom Romania au functionat in permanenta fara nicio problema.
„Ca lider in acest sector, HDC ofera clientilor cel mai sigur și mai fiabil spațiu de gazduire din Romania, impreuna cu o gama larga de servicii de comunicare, pentru a raspunde tuturor nevoilor in ceea ce priveste continuitatea activitatii in cazul unui dezastru. Stim ca fiecare client este unic și are nevoi unice, de aceea este esential sa oferim clientilor nostri un portofoliu cuprinzator de servicii, in conditii optime, cu alimentare neintreruptibila si locatie avantajoasa din punct de vedere geografic”,Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania
HDC reprezinta o categorie de servicii dezvoltata de Telekom Romania pentru clientii sai. Centrele de date reprezinta un mediu securizat IT, flexibil si profesional. Companiile au informatiile critice protejate si pot fi recuperate cu usurinta in cazul unui dezastru. Telekom ofera suport tehnic 24/7, prin intermediul personalului certificat in acest sens.
Telekom Romania pune la dispozitia companiilor cinci categorii de servicii, care pot fi personalizate in functie de nevoile acestora. Categoriile includ servicii de gazduire fizica a echipamentelor, accesul la echipamente si licente dedicata, conectivitate, managed services sau platforme partajate si infrastructura tip cloud bazata pe VMware. De asemenea, platforma de cloud oferita de Telekom este singura din tara care a primit certificarea pana acum.