ȘtiriTech&IT

Un studiu Samsung arată că Gen Z este publicul pentru care companiile creează AI

Sondajul global online a fost realizat pe un eșantion de 5.048 de respondenți

Un nou studiu Samsung arată că aproape 70% dintre tinerii Gen Z, care au o activitate secundară pe lângă jobul principal, consideră că AI-ul este esențial pentru succesul lor. Generația Z (Gen Z) reprezintă persoanele născute aproximativ între mijlocul anilor 1990 și începutul anilor 2010.

Această generație a crescut într-o perioadă marcată de avansuri tehnologice rapide, având acces la internet și tehnologie digitală de la o vârstă fragedă. De aceea, Gen Z este adesea caracterizată printr-o familiaritate naturală cu tehnologia, social media și comunicarea digitală.

Alte detalii despre studiul Samsung, AI și Gen Z

Studiul, intitulat The 2024 AI-Preneur Effect: How Gen Z and Next-Gen Tech are Transforming Work Culture, a fost realizat în colaborare cu două firme independente de cercetare de piață: Edelman Data & Intelligence și Dynata.

Aceste firme au condus un sondaj global online pe un eșantion de 5.048 de respondenți din Generația Z, din Franța, Germania, Coreea de Sud, Marea Britanie și Statele Unite, în perioada 2-16 mai 2024.

Studiu Samsung arată că Gen Z este publicul pentru care companiile crează AI

Rezultatele arată faptul că aproape unul din doi tineri profesioniști consideră că locurile lor de muncă nu se ridică la nivelul așteptărilor inițiale, ceea ce explică de ce 73% dintre ei visează să își lanseze o activitate pe cont propriu.

Acest val de ”antreprenoriat” este susținut, în mare măsură, de AI. Dintre cei care și-au dezvoltat un „side hustle” – o activitate adițională locului de muncă principal – aproape 70% au declarat că AI este resursa principală la care apelează pentru a se descurca, cum zicem noi în România. Aceste tehnologii sunt folosite pentru a rezuma documente, a efectua cercetări, a găsi inspirație și a crea conținut nou, fie el scris sau vizual.

„Aceste descoperiri arată că AI a devenit esențială pentru tinerii antreprenori și oferă o perspectivă asupra modului în care tehnologia poate deschide noi abilități, noi pasiuni și, în final, noi căi profesionale”, a declarat Stephanie Choi, EVP și Head of Marketing pentru Mobile eXperience Business la Samsung Electronics.

De asemenea, studiul subliniază importanța dispozitivelor PC și a conectivității între diferite gadgeturi. Aproximativ 40% dintre tinerii antreprenori depind de calculatoare pentru a-și desfășura activitatea cu succes, iar 83% recunosc importanța conectivității între dispozitive.

Practic, joburile principale ale tinerilor din Gen Z sunt plictisitoare sau nesatisfăcătoare financiar și atunci își iau / se gândesc la o activitate suplimentară, pentru a-și completa veniturile și pentru a-și urmări pasiunile. Și această a doua activitate e susținută de inteligența artificială. Ce faci însă dacă și angajatorii încep să folosească AI și această direcție duce la reducerea numărului de angajați? Vezi cazul Dell, despre care am scris aici. Ne lovim din nou de un paradox.

Din punctul meu de vedere, succesul inteligenței artificiale (AI) depinde în mare măsură de modul în care este integrată în viața noastră, în muncă. Atât timp cât este o unealtă sau un asistent al omului și nu un înlocuitor, AI-ul are rostul său și e binevenit. Dar putem oare fixa această limită?

 

 

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button