ȘtiriLife Style

Studiu despre preferințele media în 2024: românii se întorc la televizor

Românii de la oraș încep să se reorienteze către televizor, în timp ce activitățile online sunt în scădere, arată un nou studiu despre alegerea canalelor media în România. Cercetarea Romanians New Media Adoption, realizată de echipa Data Intelligence a agenției Spark Foundry, în octombrie 2024, oferă o imagine detaliată asupra preferințelor românilor în materie de conținut media.

Televizorul recâștigă încrederea publicului în detrimentul online-ului

Astfel, 45% dintre români declară că preferă să urmărească știrile la televizor, datorită încrederii crescute în acest mediu, în timp ce doar 41% caută informații online despre produsele văzute în reclamele difuzate la televizor. Această schimbare sugerează o dorință a publicului de a accesa surse percepute ca fiind mai credibile, mai ales într-un an marcat de evenimente importante din sfera sportivă și politică. Mai mult, șase din zece români urmăresc programele TV împreună cu familia, transformând consumul de televiziune într-o activitate socială.

Studiu Romanians New Media Adoption românii se întorc la televizor (2)

 

Raportul arată că majoritatea activităților online sunt în declin. Cele mai mari scăderi s-au înregistrat în consumul de știri, jocurile de noroc și plățile online. Cu toate acestea, plățile digitale rămân activitatea dominantă, urmate de căutările de informații și cumpărăturile online. Rețelele sociale continuă să joace un rol central, dar utilizarea lor pentru divertisment și relaxare este în scădere față de anii anteriori.

Publicul tânăr, cu vârste între 18-24 de ani, continuă să fie fidel platformelor video online, precum YouTube, și rețelelor sociale, în timp ce persoanele de peste 35 de ani rămân ancorate în consumul de TV și radio. O tendință interesantă este creșterea interesului pentru presa tipărită în rândul celor cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani, o schimbare notabilă într-o eră dominată de digital.

Social media, cumpărăturile online și streaming-ul 

Rețelele sociale rămân importante în peisajul media românesc, dar cu schimbări clare. Facebook continuă să fie cea mai populară rețea socială, în special pentru persoanele peste 45 de ani, în timp ce tinerii preferă Instagram și TikTok. Un aspect important este că 80% dintre utilizatori consideră utile etichetele de produse de pe rețelele sociale, care îi ajută să ajungă direct la magazinele online.

Netflix rămâne cea mai populară platformă de streaming, urmată de HBO Max și Disney+. Aproape nouă din zece români au cel puțin un smart TV acasă, iar 31% folosesc aceste televizoare exclusiv pentru conținut online.

Studiu Romanians New Media Adoption românii se întorc la televizor

Studiul Romanians New Media Adoption arată că, în ciuda progresului digital, românii din mediul urban revin la media tradițională pentru informații (televizor, radio, presă scrisă), dar continuă să folosească tehnologiile moderne pentru divertisment și cumpărături.

Studiul a fost realizat prin interviuri online, pe un eșantion de 801 persoane din mediul urban, utilizatori de internet cu vârsta de peste 18 ani.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button