Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Studioul Rockstar este acuzat de condiții de muncă inadecvate

/
/
/

Zilele trecute s-a ivit prin presă ceva care a dat bătăi de cap studioului Rockstar, chiar în ajunul lansării lui Red Dead Redemption 2.

Dan Houser, vice-președinte al studioului, a declarat într-un interviu recent că pentru a putea realiza mult așteptatul western echipa a trebuit să lucreze de câteva ori și 100 de ore pe săptămână. Această parte din interviu a ridicat foarte multe semne de alarmă în industrie și în presă, deoarece un astfel de regim de muncă este văzut foarte nefavorabil de câțiva ani, în special pentru că mai toată lumea știe că munca suplimentară este neplătită. Faptul că dezvăluirea a venit fix după anunțul că oamenii care lucrau la fel de mult la Telltale Games au fost concediați pe nepusă masă, a pornit iarăși discuții despre posibilitate de-a se forma un sindicat pentru cei care lucrează în industria jocurilor.

Houser și-a dat seama mai târziu că declarația sa poate că are nevoie de ceva clarificare, și a emis un comunicat oficial prin care explică faptul că nu este nimeni forțat să lucreze într-un asemenea regim, că nu se așteaptă nimeni ca angajații să depună un astfel de efort la dezvoltarea jocului. Cele 100 de ore pe săptămână se refereau strict la trei săptămâni în care scriitorii șefi ai jocului, printre care se număra și el, au lucrat atât de mult pentru a putea pune la punct totul. Nu era ceva ce făcea întreaga companie, doar veteranii care se află acolo de câteva decenii.

El a mai ținut să menționeze că sunt mulți oameni în companie care sunt o pasiune adevărată pentru proiect, iar că acea pasiune poate fi văzută în joc, iar orice efort suplimentar vine de la acea pasiune, este o alegere personală a fiecărui individ în parte, nu o directivă a companiei.

Această clarificare este menită să ofere un contrast cu ce se întâmpla la Rockstar San Diego cu un deceniu în urmă, când toată lumea trebuia să lucreze 70-80 de ore pe săptămână pentru a termina primul Red Dead Redemption.

[The Verge]

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar