Stire bomba: HP se rupe in doua!

Daca unii par sa se indoaie, altii se rup de-a dreptul! Tocmai a aparut anuntul ca una dintre companiile fanion ale IT-ului la nivel mondial se rupe in doua entitati separate: Hewlett-Packard Entreprise, o companie orientata spre business, si HP Inc., centrata pe PC-uri si imprimante. „Ruptura” se va finaliza pana la sfarsitul anului fiscal 2015, si va aduce fiecareia dintre companiile nou create „independenta, focus, resurse financiare si flexibilitatea necesara pentru a se adapta rapid la dinamica pietei si a consumatorilor” spune Meg Whitman CEO HP (in varianta dintr-o bucata :)). Or… does it?!
Anuntul nu este unul de trecut cu vederea, si este simptomatic. In mai putin de un an aproape toate companiile mari care au devenit giganti in cei 20 de ani de boom al PC-ului si Internetului, au trecut prin convulsii serioase, schimbandu-si sefii sau instrainand parti din afacere: IBM, Dell, Microsoft, Nokia si lista este destul de lunga. Toti au trebuit sa faca fata unei noi realitati „terraformate” de dispozitivele mobile, cloud, de flexibilitatea si eficienta acestor ecosisteme. Castigatorii necontestati ai acestei noi „curse a inarmarilor” sunt fara indoiala Apple si Google. Desi pare sa „se indoie” (ca si trestia lui Pascal :)) compania din Cupertino, nu numai ca s-a adaptat, dar a fost chiar unul dintre motoarele principale ale acestei schimbari. Cu un venit anual de 170 de miliarde de dolari (!!!) conduce detasat in topul celor care au beneficiat de pe urma acestei „schimbari la fata” pe care ei insisi au creat-o! Apple, Google, Samsung sau Amazon sunt noii IBM, Dell sau HP, acestia din urma fiind pentru o buna bucata de vreme cel mai mare producator de PC-uri de pe planeta.
Chiar si rupta in doua, imensa companie are inca puterea de a-si propulsa ambele „odrasle” in Top 500 Fortune. Nu pot sa spun insa ca aceasta stire ma ia in totalitate prin surprindere. Cinstit vorbind nu mi se pare ca HP ar fi tinut pasul. Imi aduc aminte de exemplu experienta „sucita” cu prima lor tableta cu ani in urma, (cand faceam tot ceea ce fac si acum, adica… Zona IT): nu era rea deloc, nici hardware nici software (ba pot spune ca era chiar reusita daca treceai peste micile asperitati de conceptie si constructie)! Dar ceea ce era evident pentru noi, review-eri sau consumatori nu parea sa fie evident si pentru HP, drept care s-au dezumflat repede si au renuntat, in conditiile in care trebuia doar perseverat si rafinat! Pacat! Nu au crezut in acest segment si… au pierdut! Ramane intrebarea: oare aceasta schimbare va duce la o renastere HP? Personal… nu cred! Chestia aia cu „boala lunga, moarte sigura” rareori de gres. Sigur, cazul Nokia nu este comparabil sub nici un aspect, dar cred ca este relevant pentru disparitia unei marci legendare, oricat s-ar chinui Microsoft sa ne convinga ca „Jana se transforma”! Voi ce credeti? Hai cu opiniile pe Facebook!