Spotify a achiziționat două platforme de podcasting pentru a ne umple de reclame
Spotify este unul din cele mai populare servicii de streaming și cred că nu există utilizator care să nu aibă aplicația instalată în telefon. Că te folosești de versiunea free sau premium, e clar ca lumina zilei că Spotify e un nume foarte important în industrie.
Suedezii responsabili cu platforma pe care îmi ascult eu muzica dubioasă au venit în ultima vreme cu decizii pe cât de interesante, pe atât de controversate. Unele dintre acestea aveau ca scop personalizarea conținutului și sugestiile mult mai precise bazate pe ceea ce asculți pe Spotify. Altele, cum este aceasta, au și un al doilea obiectiv foarte important pentru companie dar deosebit de enervant pentru utilizatorul de rând.
În completarea contractelor anterioare, Spotify anunță încă o achiziție de platforme pentru podcasturi. Este vorba despre Chartable și Podsights, două companii foarte importante în acest domeniu și în sfera advertising-ului. Suma convenită nu a fost dezvăluită, dar avem de-a face cu o achiziție majoră.
Chartable și Podsights le oferă podcasterilor posibilitatea de a integra anumite tag-uri în show-urile lor, care sunt folosite pentru a studia obieciurile ascultătorilor. Se observă, astfel, cine ce a ascultat, dacă acel cineva s-a lovit de un ad în timpul derulării conținutului și dacă a luat vreo măsură privind intruziunea reclamei.
Problema apare atunci când Spotify vrea să integreze aceste tehnologii în propria platformă. Ceea ce și va face, după cum a fost specificat și în postarea oficială. Compania spune că se va folosi de soluțiile oferite de Podsights și în afara podcasturilor. Scopul final este acela de a-l integra „pe deplin în Spotify, adică reclame audio în timpul derulării muzicii, video ads, dar și reclame vizuale. În cele din urmă, publisherii vor putea analiza obiceiurile utilizatorilor și-și vor crește și diversifica și ei audiența.”
Din păcate, strategia aceasta este extrem de importantă pentru Spotify, întrucât compania vrea să-și clădească cel mai puternic imperiu al advertising-ului de pe piața audio streaming-ului. Dacă vrea ca tot mai mulți să interacționeze cu produsele marketate prin platformă, automat are nevoie de uneltele potrivite pentru a analiza cine ascultă reclamele, cine interacționează cu ele și ce se întâmplă după ce audienței i-a fost prezentată reclama. În același timp, analiza pieței este vitală pentru creatorii de conținut care vor să-și folosească bugetul cu înțelepciune.
Prin urmare, această achiziție vine atât în ajutorul creatorilor de conținut, cât și al advertiserilor, două entități cărora Spotify le face neîncetat curte. Deci reclamele intruzive sunt doar o chestiune de timp. Iar în condițiile în care gigantul a început să crească prețurile abonamentelor în unele regiuni, ajungi să te confrunți cu o dilemă: fie te complaci și ești torturat cu reclame când asculți albume cu Gică Petrescu, fie scoți mai mulți bani din buzunar ca să plătești taxa de protecție.