Sporturile Electronice: Crestere spectaculoasa!

Sunt numerosi aceia care considera ca sporturile electronice nu sunt suficient de ”sporturi”, ca bunaoara fotbalul, gimnastica, sau.. sahul, pokerul si altele. Cu toate acestea, nu mai putin de 71 de milioane de oameni au vizionat e-Sports in 2013.
Audienta sporturilor electronice s-a dublat anul trecut fata de 2012, ajungand la o cifra de 71 de milioane de spectatori, comparabila cu a oricarui sport traditional, spune agentia de marketing Superdata. De asemenea, premiile implicate au crescut si ele cu 350 % in ultimii 4 ani. Competitiile internationale de Dota 2 sau League of Legends au oferit premii in valoare de 2,87 milioane de dolari si respectiv 2 milioane, jucatorilor profesionisti angrenati in competitie. Cel mai vizionat eveniment a fost Campionatul Mondial de League of Legends – Sezonul 3, care a adunat pe parcurs 32 milioane de privitori. Studiul aduce si predictii: se asteapta ca numarul de jucatori de League of Legends sa atinga 76 de milioane de oameni in 2012, iar World of Tanks sa inregistreze un venit de peste jumatate de miliard de dolari. Aceasta crestere se datoreaza accesibilitatii mult mai bune la platformele de difuzare si promovarii agresive a producatorilor de jocuri. Aceste competitii incep sa atraga atentia jucatorilor mari de pe piata publicitara, ca HBO sau Coca Cola, devenind astfel un mediu matur si pregatit sa absoarba investitii, mai degraba decat o industrie exotica.
In 2012 ?!