
Naomi Matsuoka, vicepreședintele senior al Sony, a declarat pentru Bloomberg că anticipează scăderea vânzărilor de PlayStation 5 începând cu următorul an fiscal. În cel mai recent raport financiar al gigantului japonez, la pagina 7, apare și informația că Sony nu va lansa niciun joc important, exclusiv pentru PlayStation 5, din nici o franciză existentă în acest an sau înainte de sfârșitul anului său fiscal următor, care se încheie în martie 2025.
„Privind în viitor, PS5 va intra în ultima etapă a ciclului său de viață”, a spus Matsuoka. „Ca atare, vom pune mai mult accent pe echilibrul dintre profitabilitate și vânzări. Din acest motiv, ne așteptăm ca ritmul anual de vânzări al hardware-ului PS5 să înceapă să scadă din următorul an fiscal.”
Ce se întâmplă cu jocurile pentru PlayStation 5
PlayStation 5, lansată în noiembrie 2020, în perioada de vârf a pandemiei, a vândut până acum peste 50 milioane de unități în cei trei ani. În noiembrie, consola împlinește patru ani, iar Sony afirmă că intră în a doua jumătate a ciclului său de viață și compania se va orienta inevitabil către următoarea generație, PS6.
„În ceea ce privește software-ul propriu, intenționăm să ne concentrăm în continuare pe producerea de lucrări de înaltă calitate și dezvoltarea jocurilor de servicii live, dar, în timp ce proiectele majore sunt în prezent în curs de dezvoltare, nu avem de gând să lansăm niciun titlu nou major din francizele existente în următorul an fiscal, cum ar fi God of War Ragnarök și Marvel’s Spider-Man”, a declarat președintele Sony, COO și CFO Hiroki Totoki.
Pentru 2024, Sony se bazează pe editorii și dezvoltatorii terți pentru a compensa deficitul. Luna aceasta urmează lansarea jocului Final Fantasy 7 Rebirth al Square Enix, exclusiv pentru PlayStation 5, în timp ce Sony a obținut exclusivitatea și pentru remake-ul Silent Hill 2 al Konami, care va fi lansat mai târziu, în acest an.
Deși Sony și-a redus prognoza agresivă pentru vânzările PS5 în acest an fiscal de la 25, la 21 de milioane de unități, PlayStation are totuși un succes enorm (pagina 6 din raportul financiar):
- PlayStation Network a atins un număr de 123 de milioane de utilizatori activi lunar și timpul de joc a crescut cu 13% de la an la an;
- vânzările de Marvelʼs Spider Man 2 au depășit 10 milioane de copii, iar seria de jocuri Marvel’s Spider-Man a vândut cumulat peste 50 de milioane de unități;
- divizia de jocuri a raportat un trimestru record în ceea ce privește veniturile, cu o creștere de 11%, deși numărul de abonați PlayStation Plus a scăzut.
Toate cifrele în afară de acea previziune prea optimistă (25 la 21) indică că business-ul Sony Playstation merge foarte bine, singurul motiv pentru această schimbare fiind probabil o țintă financiară și mai îndrăzneață.