AutoȘtiriTech&IT

Sony și Honda au arătat lumii prima lor mașină electrică la CES 2023

Acum puțin peste o lună vorbeam despre proiectul foarte ambițios la care s-au înhămat Sony și Honda de a face o mașină electrică împreună. Ce nu știam atunci este că un anunț oficial avea să vină destul de curând, iar acum e momentul să îți spun și ție tot ce știm direct din gura leului despre „Afeela”, mașina prezentată de către cei doi giganți pe scena CES 2023.

Din capul locului trebuie să zic că ce urmează să un prototip. Asta înseamnă că atât funcțiile cât și design-ul pot fi (și probabil vor fi) schimbate sau modificate până când mașina ajunge oficial pe piață. Acum că am menționat asta, să trecem la chestiile mișto.

Honda-Sony-Afeela-CES2023-7

Se pare că vom avea de-a face cu un sedan în 5 uși, practic pentru o familie doi copii, ceea ce (din punctul meu de vedere) este ideal. Am sperat ca produsul final să nu fie un crossover obosit de oraș sau un SUV mare cât șura, deci aici are un + din partea mea. Design-ul este și el ce trebuie: arată futurist fără să fie strident iar liniile caroseriei curg bine și îi dau modelului o formă plăcută. Se vede experiența Honda când vine vorba despre fabricarea de mașini.

Iar cât timp artiștii și inginerii de la Honda puneau cap la cap părțile mecanice și estetice ale Afeela, oamenii de la Sony nu au stat degeaba. Așa cum vorbeam și în trecut, software-ul și experiența sunt acel plusvaloare pe care Sony l-au pus pe masă. Prototipul pe care CEO-ul Sony l-a prezentat este dotat cu nu mai puțin de 45 de senzor, atât la interior cât și la exterior.

Majoritatea acestor senzori se axează (așa cum este și normal) pe siguranță. Ei pot atât pericole externe (posibilitate de accident sau defecte ale mașinii) până la starea de oboseală a șoferului, totul pentru a se asigura că orice drum se termină în perfectă siguranță. Sigur, asta nu e nimic nou, dar armata de senzori pe care Sony i-a pus pe mașină indică faptul că sistemele implementate pe Afeela vor fi mult mai precise și folositoare.

Pe lângă asta, o altă funcție foarte interesantă este ecranul din grila mașinii. Practic, acolo vom găsi un întreg display care poate afișa diferite informații, atât pentru șofer cât și pentru ceilalți participanți la trafic. Spre exemplu, dacă ai o Afeela și ești cu ea la încărcat, acel ecran îți poate arăta nivelul de încărcare fără să fie nevoie să intri în mașină sau să accesezi o aplicație pe telefon.

Mai mult, se pare că Afeela va veni cu un sistem de autonomous driving Level 3 dezvoltat de Sony, ceea ce înseamnă că mașina va putea naviga singură prin aglomerație, dar tot va fi nevoie de input-ul unui om atunci când sistemul se panichează și cere asta, deci încă nu am ajuns în acel viitor distopic în care mașinile se conduc de-a dreptul singure (dar ne apropiem).

Și am lăsat ce e mai bun la final. Așa cum știi deja, Sony sunt cunoscuți pentru o mică și deloc influentă consolă de jocuri pe care o tot produc (în mai multe iterații) de aproape 30 de ani. Toți ne-am așteptat ca Playstation să fie la baza experienței de entertainment ale Afeela, și mă bucur să spun că nu sunt dezamăgit.

Conform prezentării oficiale, motorul grafic de jocuri Unreal Engine va sta la baza a tot ce înseamnă infotainment și sistem de operare al mașinii. Deși nu s-a menționat nimic oficial, într-una dintre poze (se poate vedea mai sus), pe display-ul atașat în spatele unui scaun din față se vede cum rulează un joc Horizon, ceea ce este un indicator destul de bun că Afeela va veni echipat cu un Playstation 5. Bine, așa și trebuie, pentru că o interfață animată construită cu Unreal Engine are nevoie de ceva putere ca să funcționeze bine.

Sony spune că precomenzile pentru Afeela urmează să se deschidă undeva pe la începutul anului 2025, iar primele unități vor ajunge la clienți în 2026. Mai e mult de așteptat, știu, dar un astfel de proiect de o asemenea anvergură nu se face de azi pe mâine, cel puțin nu dacă vrei să iasă bine. De preț nu s-a menționat nimic, dar sunt sigur că nu va fi mic.

Tudor Bostan

De la compunerile din clasele primare citite în fața clasei, până la timpul meu petrecut în presă, de mic am avut o pasiune pentru scris. Sunt student la o facultate de inginerie iar la Zona redactez știri din gaming și tech, presărate cu câte o recenzie pe ici-colo. Când nu scriu pentru site, mă prinde soarele dimineții în World of Warcraft sau în orice alt joc bun lansat recent.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button