Sony foloseste emulator open source pentru PlayStation Classic

Pentru a recrea titlurile sale iconice pe PlayStation Classic, Sony foloseste PCSX, o serie de emulatoare care operau pe Windows, Max si Linux inca din anul 2000
Sony a anuntat recent PlayStation Classic, o mini-consola destinata nostalgicilor si nu numai, prin care cauta sa readuca in prim plan gloria unor titluri clasice. Pentru colectia care urmeaza sa includa douazeci de jocuri, compania foloseste emulatorul open source PCSX ReARMed. Conform unui raport Kotaku, care au beneficiat de ceva timp cu PlayStation Classic, unul dintre meniurile afisate contine un acord de licenta legala pentru emulator.
ReARMed este o ramura populara, modernizata a emulatorului original PCSX, care a fost dezvoltat activ intre 2000 si 2003 pentru Linux, Mac si Windows. O noua bransa numita PCSX Reloaded a preluat aceasta dezvoltare in perioada urmatoare, adaugand noi caracteristici si reparand bug-uri, ceea ce a condus eventual la versiunea ReARMed. Emulatorul suporta joaca in retea si o functie speciala numita „save rewind”, care permite revenirea la o sesiune recenta de gameplay, doua optiuni care insa lipsesc de pe PlayStation Classic.
Unii comentatori au acuzat deja Sony de delasare din cauza ca au ales licentierea unui produs open source in loc sa codeze un nou emulator „oficial” pentru PlayStation Classic. In schimb, fondatorul Fundatiei pentru Istoria Jocurilor, Frank Cifaldi, considera ca miscarea este „o recunoastere a faptului ca un emulator amator poate fi la fel de valabil ca si cel oficial (si de obicei este mai bun). Am vazut oameni plangandu-se ca sunt nevoiti prin asta sa cumpere ceva ce in mod normal e gratuit, dar ce alternativa eixsta? Ar trebui sa ne asteptam ca Sony sa-si petreaca timpul si banii facand ceva ce probabil nu va ajunge la fel de bun ca PCSX?”.