GamingPC&Consoles

Sony îi scapă un pumn în gură lui Battlefield în lupta cu Microsoft

Războiul dintre Sony și Microsoft continuă, doar că de această dată nu mai vorbim despre o luptă între console. Mărul discordiei este achiziția Activision Blizzard, iar japonezii se tem că odată încheiată, această mișcare le-ar putea crea probleme destul de mari. Iar în disputa aceasta, seria de jocuri Battlefield și-a încasat o lovitură sub centură pe gratis, fiind folosită drept contra-exemplu pentru seria Call of Duty.

Call of Duty nu poate fi copiat. Această serie este înrădăcinată mult prea bine și niciun rival, oricât de bine echipat ar fi, nu poate recupera acest avans. Aceste jocuri au fost în topurile vânzărilor aproape an de an în ultimul deceniu, iar pe categoria de FPS (First Person Shooter) sunt de departe lider de piață. Alți publisheri nu dețin resursele și expertiza necesară pentru o astfel de reușită. Electronic Arts – unul dintre cei mai mari dezvoltatori third-party după Activision – a încercat ani la rând să producă un rival pentru Call of Duty prin intermediul seriei Battlefield. În ciuda similarităților dintre cele două francize – și în ciuda istoricului EA care a lansat multe francize AAA de succes (FIFA, Mass Effect, Need for Speed, Star Wars: Battlefront) – seria Battlefield nu poate ține pasul. Până în August 2021, Call of Duty a vândut peste 400 de milioane de jocuri, în timp ce Battlefield a vândut doar 88.7 milioane de copii.
Sony

Sony încearcă să găsească motive împotriva achiziției Activision Blizzard

Pentru cei care nu înțeleg care este treaba aici, Sony se opune achiziției Activision Blizzard. Și cum probabil nu și-a găsit un argument mai bun, compania japoneză s-a legat de Call of Duty și modul în care Microsoft ar putea avea monopol pe piața de gaming odată ce această tranzacție s-ar fi încheiat. Doar că exemplele oferite de aceștia sunt stupide; asta în condițiile în care până nu de mult, DLC-urile pentru titlurile Call of Duty erau exclusive temporar pentru PlayStation.

Call of Duty continut exclusiv Sony PlayStation 4

În plus, cei de la Microsoft au încercat să găsească o cale prin care să împace și capra și varza. Phil Spencer, șeful Xbox, chiar a declarat că seria Call of Duty nu va fi exclusivă pentru consolele americanilor și că nu are nici un fel de intenție să le fure profiturile celor de la Sony. Ba chiar a venit și cu o propunere de contract între cele două companii care să îi asigure pe japonezi că franciza de jocuri FPS va fi lansată și pe consolele lor în următorii zece ani. Cu toate astea, disputele continuă și luptele legale dintre cele două companii nu par că vor înceta.

Și în toată această răfuială Battlefield a picat la mijloc. Sony a folosit niște cuvinte destul de descurajatoare pentru seria de jocuri a celor de la Electronic Arts și susțin că „nu are ce îi trebuie ca să țină pasul” cu Call of Duty. Și chiar dacă adevărat, mi se pare destul de josnic faptul că s-a ajung până în acest punct. Și cu atât mai rău este că vine din partea unei companii care este privită drept „good-guy” în industria asta.

Marinake

Andrei mă numesc, dar lumea mă cunoaște drept Marinake. Am terminat ceva facultate de publicitate, însă drumurile mele nu au condus niciodată spre acest domeniu... așa că mă aflu aici și acum. După câțiva ani în care am tot migrat de pe o platformă pe alta și mi-am lăsat amprenta, scrisă, peste tot unde am apucat, am poposit la Zona. Scrierile mele includ recenzii de jocuri și hardware, cât și produse lifestyle. Când nu scriu review-uri, mă veți găsi adesea cu o cafea în mână, scriind despre ăle mai noi știri din industria tech și nu numai.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button