PCTECHTech&IT

SK Hynix prezintă „4D NAND”, noua sa generație de memorie flash

SK Hynix a dezvăluit viitoarele produse flash la summit-ul Flash Memory. Dar într-un caz în care departamentul de marketing se depărtează prea mult de realitate, compania a botezat noul flash cu numele „4D NAND”. Asta presupune o nouă dimensiune adăugată la 3D flash, dar această nouă tehnologie pare a fi similară cu una pionierată de Intel și Micron, deși în combinație cu câteva alte tehnologii flash deja existente.

Deci, ce separă 4D NAND-ul de la SK Hynix de concurenții cu 3D NAND? Compania își propune proiectarea CTF (Charge Trap Flash, nu Capture The Flag!) asociată cu tehnologia Periphery Under Cell (PUC). Pe scurt, 3D flash constă din două componente primare: matricea și circuitul periferic. La fel ca orice alt 3D NAND, matricea SK Hynix este o stivă verticală de straturi care stochează date, iar liniile de circuit periferice, marginile matriței. Această schemă controlează matricea, dar consumă spațiu și mărește complexitatea și dimensiunea, adăugând mai multe straturi NAND. Asta adaugă complexitatea și mărimea crește costul produsului final.

Pentru a evita această problemă, modelul 4D NAND produs de SK Hynix utilizează designul PUC, care plasează circuitul sub matrice în loc de în jurul acesteia. Această tactică crește densitatea, reducând astfel costurile. Cu toate acestea, acesta este același design pe care Intel și Micron au pionierat-o cu prima lor generație de 3D flash, deși ei se referă la acesta ca fiind „CMOS under Array” (CuA). Samsung a anunțat, de asemenea, că în viitor se va muta la un design de tip CuA, deci această tactică nu este cu siguranță nouă.

Ca atare, rebranding-ul SK Hynix a tehnologiilor existente cu siguranță nu duce NAND-ul în a patra dimensiune. Deși n-am văzut încă cum va funcționa acest nou NAND, 4D NAND ca tehnologie pare să fie mai degrabă o găselniță a departamentului de marketing decât ceva complet inovator.

Sursa

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button