Șeful de la Audi a fost arestat astăzi în urma scandalului noxelor
Rupert Stadler, CEO al companiei Audi AG din 1 ianuarie 2010, a fost arestat în München deoarece plana risul ca acesta să distrugă dovezi și să influențeze martorii din procesul în care Stadler este acuzat de fraudă si falsă publicitate.
Alături de Stadler, mai sunt urmăriți penal și alți actuali sau foști angajați ai companiei Audi.
Investigația a început în urmă cu circa trei ani, când s-a descoperit că 240.000 de automobile diesel vândute în Statele Unite și Europa erau dotate cu dispozitive destinate să trișeze testele privind emisiile, aratând că emisiile erau mai puțin toxice decât în realitate.
Dispozitivele au fost găsite inițial în mașinile Volkswagen, dar mai apoi și filiala Audi a fost implicată în scandalul care s-a ținut lanț, compania Audi recunoscând luna trecută că alte 60.000 de modele A6 și A7 cu motoare diesel au probleme de emisie. Aceste cifre sunt în plus față de cele 850.000 de mașini Audi rechemate anul trecut în service, dintre care doar câteva au avut nevoie de modificări.
Arestarea are loc la doar câteva zile după ce autoritățile din Germania au impus o amendă de 1 miliard de euro companiei Volkswagen pentru că a manipulat 11 milioane de motoare diesel în scopul falsificării testelor privind emisiile produse de automobilele VW și Audi comercializate la nivel global. Software-ul instalat în aceste automobile diesel transmitea semnal când acestea erau testate, astfel că se putea reduce emisiile în timpul testării.
Nici fostul director executiv al companiei Volkswagen, Martin Winterkorn, nu a scăpat de investigație, acesta fiind acuzat luna trecută de către procurorii americani, de fraudă prin utilizarea tehnologiei informației și de conspirație în scopul încălcării legislației privind aerul curat și inducerii în eroare a clienților americani.
Planul de a-l desemna pe șeful de vânzări de la Audi, Bram Schot, în calitate de director executiv interimar al unității după arestarea lui Rupert Stadler, nu s-a concretizat încă, deoarece membrii Consiliului de supraveghere al VW au avut divergențe privind această numire.
Pe lângă criza uriașă de imagine cu care se confruntă compania nemțească din 2015, mai sunt și probleme de ordin financiar, acțiunile Volkswagen fiind în scădere la bursa din Frankfurt.