SanDisk va produce carduri MicroSDXC pentru Nintendo Switch
Nintendo a anunțat că, începând din octombrie, SanDisk va produce carduri microSDXC cu marca Switch. Cardurile în sine nu vor fi în niciun fel speciale, în afară de includerea logo-ului Switch. Acest parteneriat ar putea ajuta însă SanDisk să devină marca preferată de producători de carduri pentru posesorii consolei Nintendo.
Vor fi disponibile două variante de carduri. Unul dintre ele îl va avea prezent pe ambalaj pe Link, din faimoasa serie Legend of Zelda. Această versiune are o capacitate de 64 GB, 100MBps viteză la citire și 60MBps viteză la scriere. Ambalajul celei de-a doua variante va fi reprezentat de un cunoscut instalator italian. Capacitatea de stocare a cardului va fi de 128 GB, cu viteze de 100MBps la citire și 90MBps la scriere. Nintendo nu a oferit încă nicio informație despre prețul acestor carduri sau o dată exactă de lansare.
Printre obișnuitele laude prezente într-un comunicat de presă s-au strecurat și unele informații referitoare la jocurile ce urmează a fi lansate. Iată ce are Nintendo de spus despre motivele pentru care utilizatorii și-ar putea dori aceste carduri:
Spațiul de stocare suplimentar permite jucătorilor să descarce mai multe jocuri și conținut digital, și să le ia cu ei oriunde ar merge. De asemenea, un card microSD va fi necesar pentru anumite jocuri Nintendo Switch care au o cantitate deosebit de mare de conținut și necesită spatiu de stocare suplimentar pentru ca jucătorii să se poată bucura de întreaga experiență.
Nu este clar dacă a doua frază face referire la jocurile digitale care depășesc limita discului local al consolei, sau la jocurile de pe suport fizic care n-ar putea încăpea pe o singură casetă. Prima variantă nu ar fi ieșită din comun; jocuri precum The Legend of Zelda: Breath of the Wild necesită cel puțin 13,8 GB de spațiu liber pe disc dacă este descărcat de pe magazinul virtual al consolei. Iar asta fără a mai lua în considerare mărimea fișierelor cu salvări, expansion-uri, și alte actualizări care ar putea ocupa și mai mult spațiu. Adică există posibilitatea ca după ce instalați două jocuri pe Switch să rămâneți fără spațiu de stocare. În acest caz, va fi necesar ori să dezinstalați ceva, ori să cumpărați un card. Și, bineînțeles, cele cu marca consolei vor fi printre primele variante la care se vor gândi utilizatorii.
Și mai interesantă este posibilitatea ca un singur joc să necesite mai mult spațiu de stocare decât cel pe care-l oferă în prezent casetele jocurilor. Cu jocul rulând de pe un suport fizic, mulți dintre utilizatori recurg la varianta retail tocmai pentru a rezolva problema spațiului. Dar dacă jocurile vor ajunge la raft pe carduri microSD, atunci conținutul lor va putea fi accesat și de pe alte platforme decât consola Switch, de exemplu de pe PC. Și cum sunt slabe șanse ca Nintendo să-și distribuie jocurile și pe alte platforme, atunci cel mai probabil vom vedea o explozie pe internet de emulatoare pentru Switch. Deși această variantă are șanse minime de a se materializa, cu siguranță ar avea niște urmări interesante de urmărit.
Nintendo a declarat că noile carduri vor fi disponibile pentru anumite puncte de vânzare începând cu luna octombrie.