
Pentru Samsung, investitul în tineri deja a devenit o tradiție. Afirmația mea este întărită de faptul că astăzi am avut plăcerea să particip la o conferință de presă cu ocazia lansării celei de-a treia ediții a programului „Solve for Tomorrow”, o inițiativă care are ca scop sa aducă în prim plan cele mai inovatoare idei ale elevilor din liceu. Partea cea mai mișto a fost că, în cadrul conferinței de azi, câștigătorii ediției de anul trecut au vorbit direct despre experiența lor acolo și despre cum competiția organizată de Samsung le-a dat speranțe în legătură cu viitorul proiectelor lor.
Programul „Solve for Tomorrow” se adresează elevilor cu vârsta între 16 și 18 ani și își propune să aducă împreună tehnologia, educația, soluțiile eficiente și sustenabile pentru a dezvolta probleme pe care tinerii le identifică în comunitățile din care fac parte. În cadrul evenimentului, prin îmbinarea tehnologiei cu educația și creativitatea, tinerii își pot aduce la viață ideile cu ajutorul sesiunilor de mentorat și al cursurilor de Sustainable Design Thinking organizat de Samsung Electronics România în parteneriat cu Junior Achievement România organizate pe parcursul a 3 luni.
Focusul principal al concursului Samsung are legătură cu sustenabilitatea, un cuvânt tot mai folosit în ultima vreme, și pe bună dreptate. În condițiile actuale, este mai important ca oricând să avem grijă de viitorul nostru, iar schimbarea începe cu noi. Dacă știi pe cineva care are o idee bună sau ai chiar tu un plan pentru a schimba lumea, uite care sunt cele două etape ale concursului:
- În prima etapă tinerii au la dispoziție aproximativ o lună și jumătate să se înscrie individual sau în echipe de maxim 5, completând un formular pe site prin care își detaliază ideea inovatoare. Se pot înscrie în una dintre cele 4 categorii: Mediu Înconjurător, Diversitate și Incluziune Socială, Educație și Dezvoltare Durabilă.
- În urma evaluării, juriul selectează 25 de înscrieri, urmând ca cei selectați să beneficieze de workshop-uri și sesiuni de mentorat care au obiectivul de a-i ajuta să-și îmbunătățească ideile.
- În februarie, cu puțin timp înainte de finala competiției, organizăm Demo Day – când finaliștii se întâlnesc (online) pentru prima dată cu juriul, își prezintă ideile și primesc feedback pentru a-și îmbunătăți ideile până la finală.
- În cele din urmă, organizăm finala competiției (eveniment live), unde aducem împreună toți finaliștii, profesori, parteneri media și creatori de conținut.
Perioada de înscrieri a început de azi și este deschisă până pe data de 31 octombrie. Dacă vrei să participi sau pur și simplu vrei să afli mai multe despre ideile și proiectele revoluționare ale elevilor care au participat anul trecut, găsești toate informațiile pe pagina oficială a campaniei Samsung.