
În ultimele câteva luni imaginea aproape perfectă a celor de la Samsung a fost puțin pătată de reclamații legate de SSD-urile 980 Pro și 990 Pro. Modelele de 2TB ale acestor medii de stocare sunt cele afectate, iar problema a fost evaluată și rezolvată cu ajutorul celor de la Puget Systems. Aceștia au primit o mulțime de reclamații referitoare la acest SSD într-o perioadă scurtă, ceea ce i-a motivat să investigheze.
Au descoperit că Samsung 980 Pro de 2TB are o problemă de firmware care duce la deteriorarea SSD-ului. Un utilizator de pe Reddit susține că SSD-ul raportează o valoare S.M.A.R.T. 0E (Media and Integrity Error) foarte mare în softuri precum CrystalMark și AIDA64. Pe lângă erorile în sine, datorită acestei probleme unele SSD-uri devin read-only, ceea ce înseamnă că nu mai poți copia informație pe ele… ori sa bootezi in Windows. Alți oameni au mai raportat și o valoare 03 (available spare) anormală, deci cei de la Puget Systems nu sunt singurii care s-au lovit de asta.
Am cumpărat un 980 Pro de 2TB în februarie și l-am instalat în PC în mai. Fabricat în august 2021. A rezistat un total de patru luni până când am observat între 300 și 6.000 de erori după o scanare completă cu Samsung Magician. De asemenea, am mai găsit trei sectoare roșii în aceeași scanare. Am pierdut 5% din spațiul disponibil, stocarea este la 95% în momentul de față cu 4.1TB scriși. Iar astea în condiții de utilizare ușoare, folosit cu atenție.
Meme_Attack, reddit
Tot cei de la Puget Systems i-au ajutat pe Samsung să găsească o soluție pentru această problemă, iar rezolvarea a fost găsită. Cu ajutorul Samsung Magician puteți și vă încurajez s-o faceți update de firmware cât mai repede. Samsung 980 Pro de 2TB nu este singurul afectat de această problemă, însă este de departe cel mai lovit din toată oferta producătorului. Și dacă tot am scris despre asta, chiar azi am făcut și eu update de firmware unuia pe care-l folosim prin birou.
Dacă ai întâmpinat o problemă cu Samsung 980 Pro sau alt SSD al producătorului în ultimele câteva luni (de genul scăderii rapide a indicatorului Health), sunt șanse bune ca problema să aibă aceeași cauză. În această situație, producătorul îi roagă pe clienții afectați să contacteze integratorul de sisteme de la care și-au cumpărat PC-ul, ori magazinul de la care și-au cumpărat SSD-ul în cazul în care acesta a fost achiziționat separat.