Samsung, aproape lovebrand

Probabil urmatorul proces intentat de Apple impotriva rivalului coreean va fi legat de ideea ca nimeni inafara de iPhone nu mai are voie sa fie iubit de public. Este probabil tot un concept patentat de Apple.
In realitate, un studiu facut chiar in Statele Unite arata ca rata de fidelitate fata de brand este de aproximativ 76% pentru Apple, fata de 58% in cazul Samsung, ocupantul locului 2 in top. Compania cu cele mai mari investitii in comunicare din 2013 a reusit sa ii faca pe mai mult de 2 din 4 utilizatori de produse Samsung sa isi achizitioneze un model al aceleiasi marci la reinnoirea telefonului, ceea ce din punctul nostru de vedere nu e tocmai aproape de nivelul unde a ajuns Apple, unde mai mult de 3 din 4 oameni aleg sa isi inlocuiasca iPhone-ul cu noul iPhone. Si asta tinand cont de faptul ca abia de cateva luni avem disponibile doua modele de iPhone lansate simultan, practic pana acum Apple reusea cu un singur produs sa obtina o rata de retentie cu aproape 25% mai mare decat ce izbutea Samsung cu toata paleta de telefoane, sincer vorbind deloc putine la numar. Cert e ca distanta existenta acum intre Apple si Samsung e oricum mai mica decat intre Samsung si Nokia, aflati pe urmatoarea pozitie, cu doar 33% retentie. Ar fi interesant de vazut in anii ce urmeaza, cam cat din decizia de achizitie va mai valora pasiunea pentru ceea ce scoti pe piata ca si producator. 🙂