ȘtiriTech&IT

Samsung și Apple conduc piața smartphone cu vânzări în creștere spre final de an, dar brandurile chinezești vin tare din urmă

Piața globală de telefoane inteligente a crescut în trimestrul Q4-2024 cu un impresionant 5%, acestea fiind cele mai bune rezultate din anul 2021 și până acum, semn că 2025 ar putea da startul unui nou ciclu de reînnoire a dispozitivelor achiziționate în număr mare pe vremea pandemiei COVID.

Totuși, statisticile publicate de Canalys arată un trend îngrijorător pentru Samsung, sud-coreeni înregistrând o scădere cu 2% a livrărilor de telefoane inteligente, compania nereușind să țină pasul cu producătorii din China, care au lansat dispozitive mult mai competitive pentru segmentul telefoane pliabile. Complet absent din piața de telefoane pliabile, Apple a reușit o creștere de 9% a livrărilor iPhone, comparat perioadei similare a anului trecut. Dar cum reușita este atribuită practic în totalitate vânzărilor îndreptate către același grup (ce-i drept, numeros) de fani iPhone care fac upgrade la modelul nou apărut, Apple riscă să fie lăsat în urmă de jucătorii cu adversitate mai mică la risc, care tot testează piața cu produse îndrăznețe și interesante.

În timp ce Samsung conduce în topul livrărilor smartphone pe criteriul numeric, cu 57,5 ​​milioane de dispozitive, Apple ocupă locul doi cu 54,5 milioane de unități livrate, în medie mai scumpe și mai profitabile pentru compania americană. Xiaomi a ocupat locul al treilea cu 42,8 milioane de livrări, iar OPPO și vivo s-au situat pe locul patru și al cincilea, cu 28,6 milioane și 27,2 milioane de unități livrate.

Livrări Apple Samsung Q4-2024

Specialiștii Canalys confirmă că Samsung a contorizat cele mai multe livrări pe segmentul de telefoane entry-level, în timp ce livrările Apple au fost puternic impulsionate de lansarea iPhone 16 cu vânzări solide mai ales pentru seria 16 Pro:

Apple a obținut livrări record în trimestrul III, conduse de un amestec strategic de optimizări ale canalului și lanțului de aprovizionare. Anunțurile Apple Intelligence post-WWDC, consumatorii fac upgrade activ de la modelele mai vechi iPhone 12 și 13 pentru a îmbrățișa această nouă tehnologie. În plus, producția diversificată de iPhone a Apple, în special în India, a redus semnificativ timpii de livrare, simplificând onorarea comenzilor anticipate și stimulând cererea locală prin prețuri competitive. Producția suplimentară de iPhone-uri din generația anterioară, cum ar fi iPhone 13 și 15, în India a susținut și mai mult livrările de canal ale operatorului Apple. SUA și Europa, permițându-i să recupereze cota de piață în segmentul mediu și să valorifice cererea de înlocuire. Cu toate acestea, este vital să se țină seama de obstacolele geopolitice, iar implementarea întârziată a Apple Intelligence poate împiedica în mod substanțial performanța Apple atât în ​​perioada festivă. trimestru și în 2025”.

În timp ce marci precum vivo și Oppo raportează creșteri fulminante, de 24% și 8%, rămâne de văzut dacă nu cumva acest trend va fi „temperat” de viitoarea administrație SUA, prin noi măsuri și interdicții aplicate după modelul Huawei.

Aurelian Mihai

Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi high-tech. Când nu scriu articole pentru Zona IT, îmi ocup timpul cu seriale SF, documentare sau periind internetul după tot felul de știri sau informații care-mi captează atenția. În week-end mă găsești cu bicicleta în parc sau colindând prin țară cu familia.

Articole asemanatoare

Back to top button