AutoMORETech&IT

Rimac Concept One spulbera Bugatti Veyron la liniute!

Rimac Concept One este o masina produsa… intr-un sopron in Croatia. Bine, lasand mistourile de-o parte, lucrurile nu stau chiar asa. Odata ca baietii de la Rimac sunt niste ingineri hiper-talentati, si au dezvoltat aceasta masina in cele mai inalte standarde tehnologice. Dar, desi metafora cu sopronul ar putea parea fortata, este totusi corecta prin comparatie cu resursele de R&D ale grupului Volkswagen din care Bugatti face parte.

Ce-au reusit oamenii astia de la Rimac? Sa construiasca o masina cu patru motoare electrice, fiecare dintre ele beneficiind de propria cutie de viteze. Rimac Concept One este capabila sa puna pe asfalt 1073 de cai putere si un cuplu de 1600Nm!!! Si iata consecintele:

Rimac Concept One spulbera Bugatti Veyron intr-un drag race, si asta este un semn ca era motoarelor cu combustie interna incepe sa apuna si o noua stea se ridica la orizont. Aceea a masinilor electrice, care, sigur, mai au multe etape de parcurs pana sa inlocuiasca definitiv batranul motor traditional, dar care se afirma deja zdrobitor pe pista.

Haideti sa vedem care este cheia succesului lui Rimac Concept One: 8450 de celule Li-Ion, ca acelea din telefoanele noastre, cu un voltaj total de 650V si o capacitate de 82kWh (Tesla Model S prin comparatie are 90kWh) si o autonomie de vreo 330Km. Evident masina este construita din fibra de carbon si alte materiale compozite extrem de usoare, ceea ce face ca Rimac Concept One sa atinga o greutate mai mult decat rezonabila de 1850Kg, cu 136Kg mai usoara decat Bugatti Chiron. Oricum, toate acestea concura la succesul unei masini ce poate ajunge de la 0 la 100Km/h in doar 2.6 secunde, la 200Km/h in 6.2 secunde si la 300Km/h in 14.2 secunde!!! Iar viteza maxima ajunge la 356Km/h!

Si acum ma pregatesc sa previn toate acele eventuale comentarii inepte de pe Facebook (precum cele pe care le face adesea si colegul nostru Mihai :))))) gen: „Un GTR preparat are 5 trilioane de cai si merge cu NOS si se p#@a pe Rimac Concept One!” sau „Daca s-ar trage cu un dragster se p#@a ala pe ea!” sau „Bah, Tesla P100D merge si mai repede!”. Astea sunt comentarii de baietei de 10-11 ani, aflati in spatele blocului la un chistoc de tigara din care trag pe sest! Sa raspundem totusi si sa explicam de ce cele enuntate mai devreme reprezinta o super-performanta:

-pentru ca nu despre aberatiile mentionate mai inainte este vorba

-pentru ca vorbim despre un start-up est european care nu da pe-afara de resurse

-pentru ca Bugatti are in spate tot grupul VW

-pentru ca Tesla este un gigant (cel putin prin comparatie cu Rimac)

Acestea fiind spuse, va lasam sa va bucurati de minunata liniuta din video!

PS: Da, Tesla P100D pe Ludicrous+ a reusit sa bata recordul stabilit de Faraday Future FF91, in 2.389 secunde, dupa un simplu… update de software!!! Dar deh, este Tesla nu un start-up „de sopron” din estul Europei.

Zona IT

ZONA IT

Articole asemanatoare

2 comentarii

  1. Treaba cu „spulberatul” este discutabila mai baieti !!!Daca ne uitam bine la video o sa vedem ca Bugatti incepuse sa cam recupereze din distanta care oricum nu era mare !!!Daca cursa era pe o distanta mai mare un pic alta era discutia acum !!!
    P s : nu sunt fan Bugatti si ma bucur ca motoarele electrice capata teren in fata combustiei !!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button