GAMING

Despre DLC-uri, microtranzactii si gameri naivi!

Microtranzactiile si DLC-urile sunt in general gasite in mai toate jocurile freemeium sau MMO-urile Free to Play. Spun in general pentru ca in ultimii ani aceasta practica a penetrat si piata jocurilor triple A, un titlu care in mod normal costa 60 de dolari, ajungand sa coste si cateva mii de euro cu toate DLC-urile si cu toate expansion-urile, skin-urile si sunetele, care in mod normal, pana cu nu mult timp in urma, erau o prezenta normala in jocuri.

Am trecut demult de acel moment in timp in care o simpla cumparare a unui joc iti asigura o experienta completa. Nu! Acum trebuie sa cumperi Season Pass-ul, DLC-uri estetice, misiuni in plus peste Season Pass si inca doua sau trei arme sau armuri pentru a putea experimenta jocul asa cum trebuie. Sigur, exista si reversul medaliei, in care lipsa acestora nu iti gatuieste experienta de joc, dar in cele mai multe situatii este vorba despre o bucata importanta de poveste sau despre un personaj care nu merita ratat.

Dar in fine, sa zicem ca nu e dracul asa de negru! Sa zicem ca exista motive pentru care aceste DLC-uri exista si ca ele sunt justificate din punct de vedere al dezvoltarii unui joc. In trecut, aceste DLC-uri nu se numeau microtranzactii ci Expansion pack-uri, cu cel putin 8 ore de joc, care culmea, erau livrate la jumatate de pret! De ce acum practici usturatoare si revoltatoare sunt acceptate ca fiind ceva normal?! Pentru ca exista jucatori care trebuie sa aiba cea mai cea armura, cu cel mai cel buzdugan, care nu se pot abtine sa nu scoata un 10 dolari din buzunar pentru a detine X masina intr-un joc si sa se plimbe cu tancul prin Time Square. (Adica, intr-un fel avem ce meritam, si fraier nu este ala care cere ci ala care da! Si din pacate „darnicia” unora ne afecteaza pe toti!) Din acest motiv aceste practici mizere sunt justificate. Problema este de ambele parti ale baricadei. Nu numai publiserii sunt vinovati, dar si gamerii! Un joc, in momentul in care iese pe usa proverbiala a studio-ului trebuie sa fie un produs finit, jucabil, testat si in dunga si gata pentru piata. Acum am sa rog stimatul cititior sa incerce sa isi aduca aminte de o experienta pe Console sau PC bine optimizata, fara cadre care care scad si fara crash-uri de la X sau Y problema!

In teorie, aceste DLC-uri sunt gandite pentru a mai atrage niste „gold”, fonduri menite sa ajute studio-ul sa dezvolte noi expansion-uri sau noi campanii pentru joc. Dar in realitate, aceste DLC-uri sunt acolo pentru a ticsi niste buzunare si pentru a face niste oameni sa se bucure de ceea ce ar fi trebuit sa le apartina FARA ALTE COSTURI SUPLIMENTARE! Consumam in prostie si suntem pregatiti sa dam o mana (si un picior) pe niste pixeli. Un lucru de care m-am facut si eu vinovat. Dar cand acei pixeli nu imi aduc nimic in plus si nici nu imi imbogatesc experienta de joc, avem o problema. Mai grav este atunci cand avem un DLC care se traduce prin instant win. Sunt sute de cazuri, de la companii precum Square-Enix sau EA, in care acestia au incurajat achizitia unui anumit DLC, tocmai pentru ca iti dadea un avantaj fata de alti jucatori sau fata de jocul insusi. Iar acum aceste DLC-uri nu se mai numesc DLC-uri, pentru ca suntem totusi isteti si cumparatorii nu sunt chiar boi, asa ca baietii s-au gandit sa le spuna… Pre-Order Bonus!

Memoria gamerilor este extrem de scurta! Uitam de la an la an ca am dat pe ceea ce este in esenta un pachet de harti a cate 60 de dolari! Uitam ca ni s-au bagat pe gat 100 si ceva de DLC-uri! Uitam ca am primit o poveste segmentata! Dar se pare ca ne permitem, din moment ce facem asta in continuare. Orice mi-ati spune, sunt ferm convins ca aceste mizerii vor fi permise si pe viitor! Sigur, nu toti gamerii sunt inerti, dar cu exceptia unor voci care chiar isi spun punctul de vedere si incearca sa ne reprezinte si sa ne vada interesul, suntem in majoritatea cazurilor amortiti. Dormim pe noi si ne bucuram la un XP boost de 24 de ore sau la o arma cu fire rate mai mare intr-un joc pe care probabil o sa il jucam maxim 500 de ore. Iar aici ma refer la jocuri centrate pe multiplayer. Mai grav este cand trebuie sa cumparam un DLC pentru a putea vedea finalul adevarat. Iar lista nu se opreste aici! Pana cand gamerul, cu mic, cu mare nu ia atitudine si nu spune ca este satul de acest tratament, nimic nu se va schimba. Asta este trista realitate! Din nefericire, portofelul spune altceva! Si din nefericire, aceste practici sunt inca permise si justificate de noi! Atat timp cat nu iti impui sa nu faci Pre-Order-ul si nu iti impui sa nu mai balesti ca un caine in calduri la un trailer si sa consideri ca este cel mai ever tare joc din lume pentru ca asa ti-a aratat tine imaginea de pe ecran, nimic nu se va schimba!

Concluzie! Sa curga cu DLC-uri!

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close