ReviewsRSS PaginaDeMediaTECH

Huawei Sound este monolitul de care nu știam că aveam nevoie ca să mă bucur de muzica preferată (review)

Întotdeauna am apreciat ideea unei boxe cu ajutorul căreia să mă pot bucura de albumele mele preferate, doar că al meu coleg de cămin nu prea înțelegea ideea de „boxă decentă”, așa că tot timpul târa după sine (literalmente) un geamantan pe roți pe care l-ai fi văzut numai la cumetrii. Avea microfon, Bluetooth și toate cele, dar parcă nu era ce trebuia.

Câțiva ani mai târziu, acel geamantan pentru cumetrii s-a transformat într-un monolit mult mai mic și cu margini rotunjoare, pe numele de botez Huawei Sound. Și cum Marinake și subsemnatul mereu găsim un teren de mijloc într-ale muzicii, automat ne-am repezit spre „boxoi” pentru a vedea cine-l inaugurează primul. Ce-i drept, Huawei Sound nu este nici pe departe un model discret, la fel cum iese din discuție și ideea de portabilitate, dar câtă vreme ne-am distrat cu el s-a dovedit a fi un companion interesant și plăcut de utilizat.

• Dimensiuni: 147 mm x 186,7 mm
  • Greutate: cca 2.200 g
  • Difuzor: 1 x woofer + 3 difuzoare full-range + 2 unități pasive
  • Frecvență: 55 hz ~ 40 Khz
  • Efecte sonore: Soundstage, Surround 360°
  • Conectivitate: WLAN, Bluetooth, UPnP, NFC, Cablu (aux-in 3.5 mm)
  • Software: Aplicația AI Life

Heavy metal… Pardon, plastic

La început, Huawei Sound poate fi o boxă intimidantă. Este un model masiv, cu o greutate deloc neglijabilă (2.2kg). Dar sub caracterul acesta butucănos se ascunde o putere impresionantă, îmbrăcată într-un design robust pe negru, minimalist și elegant, care îmi place la nebunie.

Respect combinația aceasta de plastic smooth pe partea superioară a boxei și textilă care îmbracă partea inferioară, cea care ascunde cele trei tweetere. Mi-aș fi dorit totuși ca partea superioară să nu mai fie un magnet pentru pete și amprente, care se șterg neobrăzat de greu, dar decupajul finuț care îți permite să admiri în plină glorie cele două unități pasive, binecuvântate cu tehnologia SAM (Speaker Active Matching) de la Devialet.

Review Huawei Sound

La fel stă treaba și cu butoanele de control, amplasate deasupra boxei. Sunt dispuse circular și îți permit să controlezi volumul și microfonul, în vreme ce funcțiile suplimentare, precum și controlul bass-ului, sunt accesate prin intermediul aplicației Huawei AI Life, acel hub în care îți gestionezi toate dispozitivele producătorului.

Review Huawei Sound

„Câinele care latră trebuie să și muște” – Cineva, cândva

Pentru că nu ții o boxă doar ca să prindă praf și ca să-i admiri design-ul îndrăzneț și amenințător, trebuie să vorbim despre partea cea mai importantă, și anume sunetul. Chiar dacă avem un playlist specific menit a pune la treabă performanțele unui sistem audio, cu toții ne-am îngrămădit să deranjăm vecinii cu piesele preferate. Am acoperit genuri diverse, amplasând boxa în diverse locații pentru a-i testa caracterul surround și, deloc surprinzător, Huawei Sound livrează.

Sunetele sunt clare și precise, basul este echilibrat, ba chiar îl poți simți plesnind satisfăcător din membrane, deci toate frecvențele conlucrează armonios. Volumul nu este nici el mai prejos, din moment ce petrecerea putea fi auzită chiar și din stradă. De fapt, vin momente în viață când îți asculți muzica preferată cu și mai multă pasiune, iar sosirea lui Huawei Sound a fost unul din acele momente.

Îmi place ideea aceasta de Hi-Fi, pentru că nu sunt doar vorbele de boxa aceasta, iar alături de modul respectiv mai vin două opțiuni: Vocal, Soundstage (proprietar Devialet SPACE). Asta denotă versatilitate și posibilitatea de a te adapta la diverse situații, în funcție de necesități.

Că este un film sau un album al unei trupe, Huawei Sound are ce oferi. Este o boxă forțoasă, dar echilibrată și chiar reușește să facă dreptate acelei idei de immersion. Nu se culcă pe o ureche, rezumându-se la un sunet flat, ci pompează constant un sound deep, lossless, la maximum 24-bit/96 kHz, care face casă bună cu literalmente orice gen muzical.

Review Huawei Sound

Huawei Sound se bucură de o conectivitate impresionantă, dar are un dezavantaj supărător

Pe lângă aspect și performanța în materie de sunet, Huawei Sound sare în evidență prin posibilitățile extinse de conectare. Te poți lega foarte ușor fie prin NFC, (caz în care poți controla playback-ul doar ținând mâna deasupra zonei de control), prin Bluetooth, cablu AUX 3.5mm sau UPnP, optimizat pentru platformele de music streaming. În plus, te poți juca și cu Huawei Share pentru a partaja piesele preferate, în condițiile în care boxa suportă mai multe dispozitive conectate dacă vrei ca și prietenii tăi să facă pe DJ-ii.

După cum am mai spus, adevăratul potențial al boxei poate fi descoperit prin intermediul aplicației Huawei AI Life. Ai o interfață simplă și eficientă, te conectezi ușori, iar de acolo poți schimba lejer modurile de redare și poți controla nivelul de bass.

Din păcate, alimentarea este dezamăgitoare. Nu mă așteptam ca Huawei Sound să nu poată funcționa fără o alimentare constantă, care te forțează să ai în permanență o priză lângă tine. Am văzut amplificatoare de chitară aproape la fel de puternice, dar care rulau bine-mersi pe șase baterii AAA pe o perioadă îndelungată. Măcar de unică folosință dacă nu prin acumulator *sigh*. Prin urmare, avem o bilă neagră pentru monolitul din Odiseea Spațială.

Review Huawei Sound

Huawei intră pe piața sistemelor audio cu un model (oarecum) accesibil

Da, așa cum spune și titlul, Huawei Sound este monolitul de care nu știam că am nevoie ca să mă bucur de muzică. Atunci când majoritatea timpului ți-l petreci cu căști over ear sau in-ear, să îți enervezi tovarășii de breaslă cu sonoritățile tale este ca o gură de aer proaspăt.

Simțeam nevoia să profit de un sistem audio puternic, fără să mai stau cu urechile lipite de căști. Simțeam nevoia să îmi încojor spațiul de lucru cu sunetele preferate, venite din cele patru difuzoare ale acestei boxe. Ca preț, sunt cam prins între ciocan și nicovală. Pe de o parte, Huawei Sound nu cere prea mult pentru ceea ce oferă, iar la prețul de producător de 800 de lei, aș putea spune că este un model oarecum accesibil.

Review Huawei Sound

Pe de altă parte, nu este nicidecum ceva imperios necesar, iar faptul că are lipsuri la capitolul portabilitate ar trebui să te pună pe gânduri. Este vorba despre o investiție orientată mai degrabă către un setup… Static, la fel cum nu poți lua la plajă un soundbar. Dacă vrei să conectezi Huawei Sound la bateria mașinii ești invitatul meu, dar unde mai e acea plăcere de a agăța o boxă portabilă și peformantă de toarta unui ghiozdan pe timp de plimbare?

Chiar și așa, Huawei Sound este un model impresionant. Multe bile albe pentru calitatea sunetului și pentru conectică, printre care se mai amestecă și niscaiva mărgele negre din partea greutății (evident) sesizabile de peste 2 kilograme și a lipsei unei alimentări fără fir.

Carol Zafiriadi

"Am crescut inconjurat de pop culture, muzica si jocuri video..." Da, cunoastem explicatia pe care o poate oferi cineva care scrie despre gaming si tehnologie. Evident, nici eu nu sunt o exceptie. Cunoscutii ar putea spune ca in scrierile mele se pot regasi convingerile si esteticile care il fac pe Carol sa fie...Uhh...Carol. Scriu cu drag, alaturi de colegii mei, si disec filosofic si estetic jocurile video si smecheriile aduse de tehnologie.