GamingMOREReviews

Review Shadow of the Tomb Raider: nota 8 pentru efort

Povestea Larei Croft continuă în noul action-adventure de la Square Enix, Shadow of the Tomb Raider. Acesta continuă povestea din jocul Tomb Raider (lansat în 2013) și Rise of the Tomb Raider (din 2015) și să sperăm că încheie această saga care pare că nu se mai termină.

Nu mă înțelege greșit: Lara Croft este probabil una dintre cele mai cunoscute personaje din jocurile video, cu mai bine de 12 titluri la activ în ultimii 10 ani, dar și 3 filme la Hollywood. Nu îi voi nega impactul pe care l-a avut asupra industriei, însă hai să facem un pas în spate, pentru că știm cu toții că unele serii trebuie să se sfârșească la un moment dat.

Shadow of the Tomb Raider s-a lansat pe 14 septembrie pe PC, Playstation 4 și Xbox One.

Shadow of the Tomb Raider

Aceeași poveste, cu titlu diferit

Niciodată nu am fost fan Tomb Raider din două motive: Lara Croft se vrea a fi o versiune feminină a lui Indiana Jones, o exploratoare desăvârșită în căutare de artefacte și care inevitabil, salvează și lumea ca un bonus al aventurii. În plus, povestea începe de fiecare dată la fel, în care tatăl ei este un laitmotiv și cum ea trebuie să continue ce a început el.

În Shadow of the Tomb Raider, Lara Croft împreună cu side-kick-ul ei Jonah, pleacă într-o aventură în America Latină, în legendarul oraș Paititi. Lara trebuie să oprească Apocalipsa Maya (pe care tot ea a pornit-o, apropo) și nu în ultimul rând, să se lupte cu organizația Trinity. Asemănător cu Rise of the Tomb Raider, Lara trebuie să se folosească de mediul înconjurător și să-și folosească tot arsenalul pentru a-i învinge pe băieții mari și răi.

Pe lângă asta, desigur, vei putea să interacționezi cu NPCs și să primești misiuni secundare, sau să faci provocări pentru mai multe recompense. De asemenea, vei putea colecta diferite iteme din care îți poți face poțiuni și alte obiecte utile și nu în ultimul rând, să-ți faci update la arme cu diferite modificări care îți îmbunătățesc fie fire rate-ul sau numărul de gloanțe.  

Shadow of the Tomb Raider

Gameplay

La partea de gameplay, nu mă pot plânge (prea tare). Ai destulă diversitate în departamentul arme, inclusiv dacă ești mai oldschool ca mine și arcul cu săgeți este prietenul tău cel mai bun. De foarte multe ori am preferat să aleg metoda mai stealth, decât să încep să împușc tot locul, pentru că nu e nevoie de prea multe gloanțe ca Lara să-și piardă imediat viața. Vânătorii iscusiți ai jocurilor vor putea să vâneze animale sălbatice, dar și să deblocheze mai multe costume pentru Lara.

Așa cum ne-am obișnuit în toată seria Tomb Raider, puzzle-urile sunt o parte importantă din gameplay. Dacă combat-ul nu este atât de satisfăcător, puzzle-urile sunt ceva mai complicat de făcut, însă nu imposibile – cel puțin, destul cât să te facă să te chinui ca să poți avansa în joc. 

Nu în ultimul rând, să nu uităm de clasicul așa zis “copac” al abilităților, unde cu fiecare creștere în nivel primești puncte de experiență, pe care le poți folosi ca să dobândești noi skill-uri de explorator.

Shadow of the Tomb Raider

Jocurile single-player au murit!?

Dacă credea cineva că jocurile single-player au murit, 2018 este anul care a venit cu cele mai multe jocuri open world (sau semi-open world cel puțin): de la God of War, Spider-Man și Shadow of the Tomb Raider, și să nu uităm că vom mai avea parte în scurt timp și de Assassin’s Creed Odyssey și Red Dead Redemption 2.

Partea proastă în majoritatea open world-urilor este că ai nevoie de mai bine de 20 de ore ca să termini campania, iar un lucru care a început să devină obositor, este că nu ai opțiunile principale sau de bază deblocate de la început. Vorbesc aici de inventar sau abilități care se deblochează după ceva timp în care se presupune că trebuie să te obișnuiești cu jocul. Aceeași poveste și în Shadow of the Tomb Raider, unde petreci câteva ore bune până când reușești să deblochezi opțiunile principale, unde să nu mai vorbesc că a trebuit să mor de câteva ori până să îmi dau seama cum să îmi dau heal, că vorba aia: gamerii adevărați nu se uită în opțiuni la butoane.

Aici menționez scurt și loading screens sau cut-scenes care par că nu se mai termină niciodată. Începutul jocului se presupune că trebuie să te bage în atmosferă și să te familiarizezi cu mecanica de joc. Însă de aici, până la scene interminabile de poveste în care acțiunile jucătorului sunt ținute la simpla apăsare a unui buton, e cale lungă (fără opțiune de skip, apropo). 

În ceea ce privește grafica, nu încetez să mă minunez de cât de bine au început să arate jocurile de anul acesta – iar Shadow of the Tomb Raider nu face excepție. Într-adevăr, Lara nu mai este atât de feminină ca în celelalte jocuri, însă pentru nostalgici, vei putea să accesezi din garderobă câteva variante mai vechi ale ei din primele jocuri Tomb Raider. Nu cred că e nevoie să spun cât de dubios arată personajul atât de pixelat într-un cadru modern cu grafică de calitate.

Shadow of the Tomb Raider

Saga se încheie

Să sperăm că Shadow of the Tomb Raider va încheia saga Larei Croft (cel puțin din această serie), cu o poveste mediocră, dar cu gameplay satisfăcător pentru hardcoriștii care aleg să joace pe dificultatea Deadly Obsession, cu foarte puțin ajutor din partea jocului.

Nota 8 pentru efort, însă când o serie este extrem de exploatată, devine obositoare, iar jocul nici măcar nu se ridică la nivelul hype-ului.

P.S.: Tot timpul cred că dacă mă uit la lista de trofee al unui joc pe Playstation, voi reuși vreodată să fac platinum, însă nu cred că va fi nimeni în stare să termine jocul ăsta de mai bine de 4 ori ca să ia trofeul pentru fiecare dificultate. Aștept printscreen de la cititorul care a reușit performanța.

Zona IT

ZONA IT

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button