MOBILEREVIEWSRSS PaginaDeMediaTECH

Review Motorola One Action – Telefonul generatiei TikTok?

Care este cel mai enervant lucru de pe Facebook sau Youtube? Probabil clipurile filmate vertical, care arata oribil, in special pe un ecran normal, landscape, de laptop sau desktop. Dar de ce folosesc totusi din greu oamenii aceasta metoda de filmare pe verticala? Pentru ca este mai usor sa tii telefonul in mana in acest fel, decat sa il intorci pe orizontala. Un studiu realizat de catre Motorola, ne arata ca 70% dintre utilizatori filmeaza cu telefonul pe verticala, iar compania a venit cu o solutie inedita, care se numeste Motorola One Action.
Acest telefon vine la un pret de 249 Euro, iar in acesti bani inglobeaza o camera de actiune, dupa spusele companiei. Insa la ce se refera acestia? Evident ca un telefon nu poate inlocui un GoPro, insa acesta cel putin a copiat modul de stabilizare electronica si unghiul larg de filmare. Telefonul filmeaza vertical, insa cand urmariti clipul, acesta va arata normal, adica pe orizontala. Aceasta functie crezi ca nu iti va fi utila, insa dupa ce o incerci vei vedea cat de tare este!

Camera beneficieaza de stabilizare electronica foarte buna, insa daca o activati va fi redus unghiul de vizualizare. Acest mod de filmare, ofera posibilitatea oricarui utilizator de a filma mult mai usor. Modul Hyperlapse este si el disponibil pentru camera de 16MP. Insa ce te faci daca vrei sa realizezi un Insta Storie? Nici o probelma, poti comuta pe camera principala, adica cea de 12MP.

Aplicatia camerei are cateva moduri interesante, care se regasesc si pe telefoanele mai scumpe. Astfel avem Spot Color, care izoleaza o anumita culoare sau gama de culori, astfel doar subiectul va fi color, iar fundalul alb negru si invers. Avem modul Cinemagrapgh, unde putem realiza GIF-uri in care doar anumite portiuni din imagine sa se miste. Si nu in ultimul rand avem modul care poate ajusta instensitatea de blur de pe fundal.

Ecranul are o diagonala de 6.3 inch si un aspect de 21:9 cu o rezolutie de 2520×1080 pixeli. Asta este un alt gimmick interesant, cel cu formatul 21:9. Va pare cunoscut? Pai asa si este, pentru ca e formatul cinematografic, in care sunt distribuite toate filmele (inclusiv cele de pe Netflix). Cum se traduce asta? Foarte fain, avand in vedere ca acum poti sa vezi filmul pe tot ecranul, fara niciun fel de margini negre sau chestii care sa-ti deranjee experienta. Adica fix formatul in care a fost filmata respectiva productie!

Panoul este de tip IPS, iar culorile redate sunt foarte bune, cu un unghi larg de vizualizre si o luminozitate mare. In partea superioara, pe stanga avem si camera frontala, care nu este cea mai discreta de pe piata, avand margini negre destul de mari, insa discutam de un telefon de buget.

Pe spate avem si cititorul de amprente, integrat foarte frumos sub logo, iar modelul testat de noi are spatele de culoare alba cu margini arginti, ceea ce-i ofera un aspect premium. De asemenea telefonul se simte foarte bine in mana. Carcasa are certificat de rezistenta IPX2, asadar acesta se va intelege cu picaturile de apa si cam atat, nu incercati sa il bagati sub dus.

In partea inferioara avem o mufa USB C pentru incarcare si un difuzor care se aude destul de tare. De apreciat calitatea sunetului si a volumului, deoarece nu ofera sunet stereo, asadar compenseaza prin acest aspect. In partea superioara avem o mufa jack pentru casti.

De performanta se ocupa un procesor Exynos 9609, desi ne asteptam la un Snapdragon. Dar totusi procesorul este Samsung, deci unul foarte bun si fiabil. Memoria RAM are o capacitate de 4GB, suficient pentru orice tip de activitate.

Pentru stocare avem o capacitate de 128GB cu posibilitatea de a fi extinsa cu un card MicroSD. Pe partea de baterie Motorola One Action sta bine, avand o capacitate de 3500mAh si ofera lejer o zi de utilizare.

Sistemul de operare este Android 9, insa telefonul face parte din programul Android One, astfel avem un suport foarte bun in ceea ce priveste actualizarile si optimizarile. Per total avem parte de un telefon bun, care este clar orientat catre generatia TikTok si Instagram.

Motorola One Vision

Design - 8
Performante - 6.3