Gaming

Mod-urile pe bani se intorc intr-o forma noua pe Steam!

Oh, Doamne, asta o să fie interesant de urmărit, având în vedere fiascoul reprezentat de ultima tentativă de a transformă mod-urile de jocuri în bani, oferind creatorilor şansa de a-şi valorifica muncă. Problema atunci era legată de segregarea comunităţii, drepturile de autor şi o droaie de alte elemente care i-au făcut pe Valve să retragă opţiunea în doar câteva zile.

Planurile celor de la Steam se pare că nu s-au încheiat, tab-ul de Skyrim rămânând activ în inventarul multor useri de Steam, astfel, mulţi trăgând concluzia că Valve încă nutreşte speranţe să transforme mod-urile pe bani reali în ceva concret.Elder Scroll Skyrim

Lucru care se pare că s-a şi întâmplat, Valve postând ieri un anunţ în această privinţa, pe care l-am publicat şi noi integral mai jos, Valve dorind pentru început să implementeze aceste mod-uri pe bani doar în jocurile deţinute de ei, cel mai probabil urmând ca această practică să se extindă şi la alte titluri.

Pentru moment nu ştim foarte multe, aşa că o evaluare a situaţiei este prematură, dar, sperăm ca Lord Gaben să fi învăţat ceva după ultima aventură în acest domeniu. Problema este că atunci când faci un mod, tehnic, nu ai cum să îl brevetezi, aşa că posesia proprietatii intelectuale este greu de dovedit, uneori totul rezumându-se la „cine a postat primul modd-ul pe bani pe Steam”.

Nu trebuie să abandonezi jocurile preferate doar pentru că le-ai terminat. Fanii pasionați sau designerii de jocuri în devenire pot să suplimenteze sau să modifice titlurile preferate prin intermediul „mod-urilor”. Indiferent că-i vorba de o grafică schimbată, noi obiecte sau poveste, mod-urile pot aduce un suflu nou de viață în orice joc. Steam te poate ajuta să găsești ușor aceste modificări pentru orice joc din colecția ta, ce suportă astfel de modificări.

Multe modificări sunt gratuite și variază în dimensiune, de la schimbări minore pe ici pe colo până la noi obiecte, personaje, hărți sau misiuni. Alte mod-uri introduc un conținut suplimentar generos creat de comunitate, ce poate oferi ore întregi de joc și noi povești, sau pot să schimbe complet jocul de bază.

Susținerea mod-urilor înseamnă și susținerea autorilor, încurajându-i să-și actualizeze constant modificările și să creeze altele mai bune în viitor. Unele mod-uri pot deveni chiar produse comerciale de sine stătătoare. Counter-Strike, Dota 2 și Team Fortress 2 au fost la început mod-uri.

E posibil să descoperi următorul hit și să contribui la dezvoltarea lui.

Are jocul meu favorit mod-uri?

Multe jocuri au propriile lor Ateliere Steam, unde poţi explora foarte uşor noile conţinuturi pe care să le descarci ulterior în joc. De asemenea, poţi găsi mod-uri ale unui joc accesând secţiunea „Mod-uri Create de Comunitate” din pagina Magazin. Dacă un joc nu are încă mod-uri, le poţi transmite dezvoltatorilor dorinţa ta de a lucra la un astfel de proiect – le poţi comunica acest lucru iniţiind o discuţie în Centrul de Joc al Comunităţii.

Trebuie să dețin jocul pentru care mod-ul este creat?

Da. Mod-urile modifică sau adaugă conținut jocului pentru care sunt create, deci trebuie să ai acel joc în colecția Steam pentru a le folosi.

De ce unele mod-uri sunt gratuite, iar altele costă bani?

Fiecare autor este în măsură să decidă la momentul vânzării în funcţie de reacţiile pe care le primeşte de la public. E ca şi cum ai cumpăra un joc – plata pentru achiziţionarea unui mod îi susţine financiar şi îi recompensează pe autorii lui (de regulă, e vorba de mai mult de o persoană), care au muncit din greu pentru a realiza acest conţinut nou.

Sunt mod-urile aprobate oficial de Steam sau de către dezvoltatorii jocului?

Dacă nu este specificat altfel, mod-urile sunt create de fanii din comunitatea jocului, pentru alţi jucători. Dezvoltatorii jocurilor nu sunt implicaţi de regulă în crearea mod-urilor, ci doar le oferă jocurilor lor suport pentru acestea. Dacă vrei să afli mai multe despre un mod, mergi pe pagina Centrului de Joc al Comunităţii şi verifică informaţiile suplimentare. Mod-urile pot avea ataşate comentarii, recenzii şi evaluări, ca orice alt conţinut de pe Steam.

Am creat un mod pentru un joc. Cum îl pot pune pe Steam?

În cazul în care conţinutul tău este destinat Atelierului unui joc, urmează instrucţiunile dezvoltatorilor jocului pentru a afla cum să încarci acel conţinut, deoarece fiecare joc în parte are propria metodă de încărcare. Dacă ai un mod lucrat pe Source Engine şi vrei să-l distribui sau să-l vinzi în Magazinul Steam, te rugăm să-l trimiţi mai întâi pe Unda Verde pentru a fi evaluat de Comunitate. Aceasta este o modalitate importantă prin care te poţi face cunoscut şi poţi afla reacţia publicului.

Pentru mai multe informații despre mod-urile ce utilizează Source Engine (jocuri precum Half-Life 2, Team Fortress 2, Left 4 Dead 2 și Portal) te rugăm să vezi Documentație mod-uri Source.

Zona IT

ZONA IT