Gaming

Review: Grid Autosport – Acelasi…Grid 2 cu alta palarie!

Primul titlu Grid a incantat o multime de gameri la momentul aparitiei, Codemasters reusind sa aduca inovatii semnificative in materie de gameplay si grafica. Acum la mai bine de 6 ani distanta de la lansarea acestuia si un an de la cea din 2013 a lui Grid 2, dezvoltatorul a lansat noul titlu Grid sub numele de Autosport, in care incearca sa imbunatateasca un titlu care era deja destul de reusit. Daca Grid Autoport este intr-adevar un joc mai bun, vom alfa in continuare.

Povestea jocului, sau mai bine zis cariera, se dezvolta pe 5 linii diferite. Totusi nu le pot numi nici macar linii, deoarece se deosebeste pana si de Grid 2, care oferea o oarecare cursivitate, mai exact aceea de a deveni un campion in decursul a 5 sezoane. In Grid Autosport nu esti motivat mai deloc, jocul fiind foarte concentrat pe gameplay. Pe partea de continut, sunt 5 categorii de curse pe care sa le parcurgi dupa bunul plac, putand sa schimbi categoria dupa fiecare sezon terminat. Este pacat ca jocul nu-ti creeaza o personalitate, un avatar daca doriti, ci doar un personaj cu numele tau si o nationalitate care sa apara pe tabela de clasament. Restul depinde de alegerea unei echipe bune si ridicarea ei in top. Tranzitia de la un racer arcade la un SimCade a fost facuta cu Grid 2, totusi, diferentele intre Grid Autosport si acesta sunt evidente, existand deosebiri notabile in felul in care jucatorul este implicat in povestea de fundal. Deci, pe parte de poveste jocul nu a inovat, mai degraba a involuat raportat la ceea ce inseamna franciza Grid. Pentru cariera, jocul primeste un 6 si mergem mai departe la gameplay.

Gameplayul este piatra de temelie a oricarui racer. Daca acesta nu este bine implementat si nu are ceva nou sau diferit care sa atraga jucatorul, un racer este doar un alt joc generic cu masini. Datorita diversitatii cu care vine de la inceput, prin comparatie cu Grid 2 sau primul Grid, jocul iti ofera oportunitatea unei palete largi de alegere: curse, al masini sau trasee, acest titlu avand asadar cea mai variata gama de pana acum. Intr-adevar baietii de la Codemasters au incercat sa diversifice ceea ce inseamna Grid cu al doilea joc din serie, dar se pare ca aici au si reusit.

Acum ai 5 categorii de curse, fiecare avand sistemul ei de level, putand astfel sa fii campion la Endurance fara a depinde de levelul de la Open Wheel, spre exemplu. Si ca tot am pomenit de categorii, acestea sunt bine alese, jocul oferind de la campionatele de GT sau Formula 1 pana la curse de strada prin orase precum Dubai, Barcelona sau Paris. Avand in vedere ca jocul dispune de 78 de masini si 22 de locatii cu peste 100 de rute, este de departe cel mai mare Grid din serie, avand astfel de unde sa alegi dar neavand motivatia de-a o face.

Jocul este unul lung, cu adevarat lung, atat de lung incat uneori ti se va parea repetitiv si plictisitor, si toate astea din cauza faptului ca jocul nu te prea rasplateste cand castigi o cursa. Mai are si o problema pe parte de gameplay, si anume sistemul care ar trebui sa faca jocul mai usor. Ei bine, dimpotriva, atunci cand activezi auto brakingul vei fi uimit cand vei vedea cum toata lumea trece pe langa tine, deoarece sistemul te considera persoana cu dizabilitati, franand mult prea repede. Probabil de asta vei ramane mirat cand, dupa o ora de joc, tu nu vei sti pe ce setari sa joci, acestea fiind paradoxal complicate si simpliste. Este de apreciat insa, ca jocul iti lasa la dispozitie cate rewind-uri doresti, dar exista nenumarate cazuri in care adversaul nu va face aceeasi miscare dupa ce ai dat un rewind, lucru imprevizibil si care demonstreaza ca inteligentul artificial nu doarme. Bine, asta daca ai rabdare sa iti bagi nasul prin setarile de gameplay si sa iti dai seama ce inseamna fiecare buton. Chiar si cu aceste minusuri, Grid Autosport nu este un joc rau din punct de vedere al gameplay-ului. Face tranzitia intre Arcade si Simulator mult mai bine decat Grid 2, motiv pentru care ii acordam un 8,5 pentru gameplay si trecem la grafica si sunet.

In primul rand trebuie sa mentionam un lucru extrem de important: grafica si sunetul jocului sunt un copy/paste de la Grid 2 cu ceva mici ajustari. Motorul jocului, EGO 3, este acelasi la ambele titluri, cu mici ajustari pe ici pe colo pentru a implementa cele mai noi twick-uri grafice si placi video. Cei de la Codemasters au depus ceva efort ca sa-l faca sa ruleze fluent. In afara de culori extraordinare, efecte si texturi bine realizate, jocul este placut ochiului si suficient de realist. Legat de sunet, si el este o preluare din Grid 2 cu ceva adaugiri. Efectele sonore iti vor parea cunoscute, la fel si sunetul motorului; chiar si scartaitul rotilor, dar asta nu este neaparat de rau: avand in vedere ca Grid 2 are un sunet extraordinar, Autosport are un sunet chiar mai bun, avand pe langa efectele sonore de calitate buna si un playlist in ton cu jocul. Per total, grafica si sunet de 7.5.

In concluzie, Grid Autosport pierde la capitolul noutate si inovatie. A reusit sa aduca ceva nou doar pe parte de gameplay, neavand o poveste care sa te motiveze, fiind de fapt un Grid 2 cu alta palarie. De la noi jocul pleaca cu o nota de 7, si speram ca cei de la Codemasters sa-si aduca aminte ca mai au o franciza care a luat o pauza cam mare. Nu ar strica un nou Dirt pe rafturile magazinelor!

Zona IT

ZONA IT

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button