Remote Play Together iti ofera noi modalitati de a te juca
Steam a trimis recent o actualizare catre dezvoltatori referitoare la un sistem surpriza care urmeaza sa apara pe Steam incepand cu data de 21 Octombrie: Remote Play Together. Aceasta noua aditie va trasforma orice joc cu multiplayer local intr-unul online si va functiona foarte simplu. Daca jucatorul care initiaza streamul are jocul in librarie, poate invita pana la alti trei prieteni, astfel acestia nu vor fi nevoiti sa cumpere jocul.
Odata ce varianta Beta va fi live, jucatorii pot intra in Steam Overlay (Shift+Tab) in timp ce se joaca orice titlu cu multiplayer local si sa isi acceseze lista de prieteni. De acolo poti trimite o invitatie Remote Play Together la fel cum ai oferi un al doilea controller unui prieten.
La nivel tehnic, computerul gazda va randa jocul cu pricina si in acelasi timp va gazdui si un stream pentru ceilalti participanti, astfel va trebui sa jongleze intre comenzile primite din partea tuturor jucatorilor. Din comunicatul de presa trimis de Valve, reiese ca initial va exista suport pentru semnal video in format 1080p cu o rata de refresh de 60 de cadre pe secunda, iar toti jucatorii trebuie sa aiba o conexiune la internet de minim 10Mbps pentru o conexiune fara lag.
Pentru o imagine mai bune referitor la modul in care Remote Play Together va functiona, imaginati-va un joc precum Rocket League care are split-screen local pentru pana la patru jucatori. Folosind noua functie, computerul gazda va randa continutul split-screen si va trimite stream-ul catre celelalte trei computere conectate, procesand doar comenzile celorlalti jucatori ca si cum controllerele acestora ar fi conectate la acelasi PC. Toti jucatorii vor vedea acelasi lucru. Asta este diferit de Rocket League online unde fiecare jucator vede actiunea individual, astfel Remote Play Together incearca sa replicheze experienta pe care o ai cu toti prietenii la tine pe canapea.
Din email-ul trimis de Valve reiese ca varianta Beta va vedea lumina zilei in saptamana ce include data de 21 Octombrie si va putea fi accesata de toti utilizatorii Steam Client Beta. Atata timp cat un joc de Steam include tagul local co-op, local multiplayer sau split-screen, acesta va fi suportat automat. Dupa confirmarea ca doar unul dintre participanti (gazda) trebuie sa detina jocul, acelasi mail ofera si o asigurare referitoare la vanzarile de jocuri: „Remote Play Together nu este o modalitate prin care jucatorii pot evita achizitia unui titlu pe care si-l doresc, ci doar o unealta prin care putem aduce modalitati noi prin care jucatorii sa se distreze.”