
Am auzit tot felul de bazaconii în ultimii câțiva ani, de la telefoane pe care le poți cumpăra la prețuri de nimic dar vin cu reclame pe home-screen, până la aplicații care-ți bagă pe gât promoții până și în zona de notificări. Însă reclamele ne-ar putea invada în curând și ecranele de deblocare ale telefoanelor, ceea ce ar duce nesimțirea advertiserilor la un cu totul alt nivel.
Abia dacă a trecut o luna de când Apple ne vorbea despre cum vrea să facă din ecranul de deblocare o zonă mult mai utilă odată cu lansarea iOS 16. Și în timp ce gigantul tech ne arată cum te lasă să schimbi fonturile de pe ceas și să-ți personalizezi acest ecran, alte companii explorează deja moduri în care pot vinde spațiu pentru reclame chiar și acolo unde ai vrea să le vezi mai puțin. Una dintre aceste companii este Glance, care este deja în discuții cu niște provideri de servicii din Statele Unite și vor să lanseze câteva telefoane cu Android în următoarele două luni.
Ce este Glance mă întrebați? Păi este rezultatul unei minți luminate care s-a gândit că ecranul de deblocare al telefonului tău ar putea afișa un news feed… și niște informații despre vreme… și niște jocuri… ah da și niște reclame. Iar această platformă poate fi integrată la nivel software astfel încât să ia cu asediu ecranul telefonului chiar și când nu-l folosești. Și aparent, compania a făcut chiar și un studiu care arată că oamenii se uită la lock-screen de 65 de ori pe zi în medie. De ce să nu profite, corect?
Iar dacă vă întrebați ce companie dubioasă ar putea susține un astfel de proiect, ei bine, Google. Glance este un subsidiar al InMobi Group, o companie tech din India, iar parteneriatele sale nu se limitează doar la părintele lui Android, ci includ și nume precum Samsung și Xiaomi. Acum rămâne doar întrebarea: ce om întreg la cap ar fi de acord cu reclamele de pe ecranul de deblocare?