Radeon Polaris va atinge performanta consolelor pe un Notebook

Generatia urmatoare de placi video Radeon va reprezenta un salt de performanta insemnat pentru performanta si consum de energie. Atat de mare incat un banal notebook, a carui hardware de obicei nu permite rularea de jocuri pentru mai mult de 10 minute la 10 cadre pe secunda pana cand moare bateria, va putea atinge acelasi nivel de calitate ca o consola.
Declaratia a fost facuta de Raj Koduri, intr-un interviu pentru Venture Beat. Acesta a specificat ca in loc sa tinteasca aceeasi crestere de aproximativ 20% in ceea ce priveste performanta si eficienta pentru noua generatie de placi video, tehnologia noua i-a incurajat sa mearga pana la limita.
Asta s-a tradus in realizarea unor GPU-uri, precum Polaris 10, care vor oferi un nivel de performanta foarte mare la un consum de energie foarte mic. Suficient de mic incat un notebook ar fi in stare sa ruleze un joc precum The Order 1866 in detaliu complet si probabil intr-o rezolutie mai buna ca un PS4.
Aceasta reusita este impresionanta. Chiar daca aveti impresia ca orice placa video noua ar trebui sa intreaca un PS4, trebuie sa luati in considerare doua lucruri. O consola are o alta arhitectura fata de un PC, acestea beneficiind deja de un API precum Vulkan si DirectX 12 si de hardware standardizat care este mai usor de exploatat la maxim.
Apoi, placa video Polaris integrata intr-un notebook va consuma mult mai putina energie ca cea a unui PS4. Si nu este vorba despre integrarea unui GPU intreg, de desktop, intr-un laptop, cum a reusit sa faca Nvidia, aducand deja o performanta extrema pentru PC-urile mobile. Ci de un GPU modest, gandit pentru un sistem mobil, portabil, livrat ca un circuit integrat in placa sa de baza. Unul care atinge si chiar intrece puterea unei console.