Quantic Dream nu va mai produce titluri exclusive pentru PlayStation
Quantic Dream nu a fost niciodata un studio first-party, chiar daca a colaborat cu brand-ul PlayStation inca de la aparitia jocului Heavy Rain in 2010. Dupa ce acesta din urma a fost portat pe PC recent, alaturi de Beyond: Two Souls si, in curand, Detroit: Become Human, dezvoltatorul francez isi doreste separarea de platforma celor de la Sony pentru a crea jocuri si pentru alte sisteme.
La inceputul acestui an, NetEase Games, divizia de gaming a corporatiei gigant NetEase din China, a cumparat o parte din actiunile Quantic Dream, dupa ce tot ei au investit 100 de milioane de dolari in Bungie pentru a crea jocuri in afara universului Destiny. In timp ce David Cage si Guillaume de Foundaumiere tin fraiele studioului, banii investiti de NetEase vor „sustine viziunea studioului de a deveni o companie de divertisment globala care va dezvolta tehnologii avansate si jocuri in viitor.”
Rezultatele acestei colaborari se vad deja, odata cu portarea pe PC a Heavy Rain si Beyond: Two Souls prin intermediul Epic Games Store si cu lansarea de anul acesta a lui Detroit: Become Human. Intr-un interviu recent cu DualShockers, David Cage a detaliat intentiile companiei de a se detasa de zona de exclusivitati PlayStation pentru a lucra pe diferite platforme si pentru a se adresa jucatorilor din toata lumea.
„Dupa ce am lucrat exclusiv cu PlayStation timp de 12 ani, am decis ca este momentul potrivit sa investim in viziunea noastra”, a spus Cage. „De asemenea am simtit ca lucrurile se vor schimba in anii ce vor urma, odata cu aparitia de noi platforme, 5G si gaming-ul in cloud.”
Cage nu se multumeste doar cu lansarea propriilor titluri pe alte platforme si a dezvaluit si aspiratiile Quantic Dream de a deveni un „butique publisher” in urmatorii cativa ani, lucrand ca si publisher independent prin sustinerea financiara a catorva titluri si prin promovarea originalitatii si calitatii cu ajutorul tehnologiei.” Aceste decizii au prins forma in urma investitiilor facute de NetEase in studio. Cage a explicat ca gigantul chinez „a inteles ambitia studioului. Am simtit ca exista cateva sinergii strategice foarte interesante intre companiile noastre.”
Odata cu aparitia noilor platforme precum Xbox Scarlett, PlayStation 5 si Google Stadia, va fi interesant sa vedem titluri dezvoltate de catre Quantic Dream pentru mai mult de o singura platforma intrucat in ultimii ani au reusit sa dezvolte niste tilturi cel putin interesante care le-au adus un fan-base mare.