Business

Profitul Ferrari a crescut cu 33% în trimestrul al doilea

În volatilitatea din ultima perioadă, Ferrari mi-a sărit în ochi că s-a menținut aproape de maximele înregistrate luna trecută și chiar nu îmi explicam de ce, în condițiile în care beta este de 1,01. Deși în zilele noastre avem la dispoziție atâtea site-uri care să îți scoată în evidență acțiunile care sunt bune de cumpărat și cele care nu sunt, este greu de urmărit întreg universul de acțiuni, cu rezultate, cu știri, cu evoluții ale cotațiilor. Pe lista mea de câteva zeci de companii pe care le urmăresc, Ferrari este acțiunea cea mai aproape de maxim, iar asta se datorează rezultatelor financiare ale trimestrului al doilea.

Rezultatele Ferrari pentru trimestrul al doilea au fost excelente: profitul a sărit cu 33% față de anul trecut datorită în mare măsură opțiunilor costisitoare pe care clienții le-au adăugat la mașinile cumpărate. Lista de opțiuni a fost extinsă în ultimii ani pe măsură ce clienții au fost tot mai dornici să-și personalizeze „căluțul cabrat”. Profitul net s-a ridicat la 334 milioane de euro pentru trimestru, respectiv 1,83 euro per acțiune față de estimările de 1,77 euro per acțiune și 1,36 euro per acțiune înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.

Livrări Ferrari au fost în creștere cu 3,8% la nivelul primului semestru

În același timp, veniturile au crescut cu 14% la 1,47 miliarde de euro. Ferrari a prezentat venituri mai bune decât așteptările în ultimele patru trimestre și așa se explică cotația la maxim a acțiunii. Livrările trimestrului au fost de 3.392 de mașini, mai puține cu 63 decât anul trecut, iar evoluția veniturilor este cu atât mai spectaculoasă. La nivelul primul semestru au fost vândute 6.959 de mașini, ceea ce reprezintă o creștere de 3,8% față de anul trecut, comenzile mai mari din continentul american și cel asiatic contribuind la aceste rezultate.

Am avut și primele livrări ale noului SUV Ferrari Purosangue al cărui preț începe de la 421.000 de dolari însă cele mai vândute modele au fost 296 GTB, Roma și Portofino M. O pondere importantă de 43% au avut-o modele hibride, o creștere mai mult decât dublă față de anul trecut. Gama Ferrari cuprinde 9 motoare cu combustie internă și 4 modele hibride.

În baza acestor rezultate, dar și a listei de comenzi ce se întinde până la finele lui 2025, Ferrari estimează venituri pentru tot anul 2023 de 5,8 miliarde de euro, un profit per acțiune cuprins între 6,25 și 6,4 euro și o marjă EBIT de peste 26%.

Acțiunea Ferrari (RACE) a crescut cu 47% de la începutul anului, mult peste evoluția pieței. Trendul de creștere este încă intact și, deși se tranzacționează la multiplii destul de mari, ratele de creștere viitoare justifică acest preț. În mod cert, orice eventuală scădere va fi un moment excelent de intrat pe termen mediu și lung.

Adrian Barbu

Eram student acu vreo douăzeci și ceva de ani și mă gândeam cum să fac bani mulți fără bătaie multă de cap (ceva legal totuși, nu vă gândiți la prostii...). Așa că m-am apucat să investesc la bursă, tocmai ce se apăruse bursa în Romania în iarna lui 1995. Și cum, evident, norocul începătorului a fost de partea mea, am zis că gata, asta vreau să fac în viața! Ulterior, din investitor am devenit și broker/trader în cadrul a două bănci importante din România, unde am ajutat clienți să tranzacționeze la bursă. Când nu citesc știri despre companii sau cărți din domeniu, fotbalul îmi produce cel mai mult stress...

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button