Procesoarele bazate pe arhitectura ARM devin casă pentru Ray Tracing în timp real și DLSS de la NVIDIA

Săptămâna aceasta, la Game Developers Conference (GDC), NVIDIA a dezvăluit o serie de noi demo-uri tehnice în care a combinat tehnologiile GeForce RTX cu un procesor MediaTek bazat pe ARM pentru a arăta cum grafica avansată poate fi extinsă către o gamă mai variată de dispozitive, mai eficiente din punct de vedere al puterii. Demo-urile marchează un moment important într-o călătorie care aduce grafică avansată pe sistemele bazate pe ARM.
ARM (inițial de la Advanced RISC Machines, apoi de la Acorn RISC Machine) a luat naștere în 1985, înglobând o serie de arhitecturi RISC (reduced instruction set computing) pentru procesoare. ARM a devenit una dintre cele mai utilizate arhitecturi de calculatoare datorită consumului redus de energie, performanței sale ridicate în rezolvarea sarcinilor mici și multiple simultan, a costurilor și a dimensiunilor reduse. Este utilizată în mare măsură în smartphone-uri, sisteme înglobate, servere, supercomputere.
NVIDIA continuă să inoveze
Cele două demo-uri au fost realizate în Wolfenstein: Youngblood cu reflexii ray traced în timp real și DLSS pe o platformă bazată pe ARM, pentru prima data. De asemenea, NVIDIA a arătat demo-ul pentru The Bistro, care a rulat cu ray tracing în timp real pe Arm, cu RTX Direct Illumination (RTXDI) și NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD) pornite.
Demo-urile au rulat pe platforma MediaTek Kompanio 1200, bazată pe Arm cu o placă video GeForce RTX 3060. Cele două demo-uri au fost posibile pentru că NVIDIA a portat câteva SDK-uri RTX pentru a funcționa pe dispozitive ARM, iar printre acestea se numără:
- Deep Learning Super Sampling (DLSS), care folosește AI pentru a crește numărul de cadre pe secundă și pentru a genera imagini clare la o calitate cât mai bună;
- RTX Direct Illumination (RTXDI), care permite dezvoltatorilor să adauge iluminare dinamică în mediile din jocuri;
- NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD), care folosește AI pentru a randa imagini de înaltă fidelitate mai rapid;
- RTX Memory Utility (RTXMU) care optimizează modul în care aplicațiile folosesc memoria grafică;
- RTX Global Illumination (RTXGI) care ajută să recreeze modul în care lumina se reflectă de pe anumite suprafețe în medii din viața reală.
SDK-urile RTXDI, NRD și RTXMU pentru Arm cu Linux și Chromium sunt disponibile acum. RTXGI și DLSS vor veni curând.