GamingPC&ConsolesTech&IT

Primul mare turneu de Fortnite n-a decurs prea bine

Epic Games a promis acum ceva vreme că va finanța o componentă competitivă pentru Fortnite, cu premii în valoare de 100 de milioane de dolari. Marea competiție a început luna aceasta, cu seria Summer Skirmish, însă n-a decurs tocmai lin.

Spre deosebire de competiții normale care au premii atât de valoroase, în acest moment meciurile de Fortnite sunt jucate de la distanță,  în instanțe private ale jocului în care sunt aduși la un loc un număr de indivizi dornici să participe. Asta a provocat o serie de probleme, cum ar fi un grad mare de latență, unii jucători murind fiindcă au fost teleportați înapoi în zona albastră din cauza lag-ului, iar alții trezindu-se că nu prea mai aveau control asupra personajelor.

Pe lângă problemele de ordin tehnic, evenimentul nu a fost descris prea favorabil în ceea ce privește calitatea transmisiei. Erau folosite stream-urile de pe Twitch ale jucătorilor pentru a oferi imagini din joc, în loc de un mod de spectator, iar producția în general era cu mult ce se așteptau cei obișnuiți cu Dreamhack și alte competiții de renume.

Meciurile în sine nu au fost prea interesante de privit, din moment ce nu erau prea mulți oameni dornici să joace agresiv. La urma urmei, erau foarte mulți bani implicați aici, iar tactica preferată a tuturor era cea de a rămâne in viață prin construirea de cazemate în care rămâneau ascunși până la final.

Mai rău de atât, au apărut și acuzații de trișare. Cel care a învins în ultima rundă, și a câștigat astfel 130 de mii de dolari, a fost acuzat că folosea un mouse și o tastatură, deși era pe un Playstation 4. Epic a investigat această acuzație și nu a găsit vreo abatere. Dar acest gen de acuzații vor persista până când se va trece la un tip de turneu care presupune ca jucătorii implicați să fie prezenți în același loc, folosind același hardware.

Cu siguranță situația se va îmbunătăți cu timpul. Epic Games nu prea are multă experiență în domeniul eSports contemporan, fiind oarecum absent de aici, deși compania avea cu mulți ani în urmă unul din cele mai populare FPS-uri de pe acest segment. Dar de la Unreal Tournament și până acum s-au schimbat foarte multe lucruri.

[PC Gamer, Eurogamer]

 

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button