PCTECHTech&IT

Primele plăci AMD Vega făcute pe 7nm vor fi la Computex

Săptămâna aceasta va începe Computex în Taipei, un eveniment tehnologic la care vor veni cam toate companiile din domeniu din întreaga lume. Iar una din acele companii va fi AMD, care pare că va oferi lumii prima mostră din noua variantă a arhitecturii Vega.

Conform veștilor care circulă acum prin industrie, în cadrul conferinței sale, AMD va prezenta prima variantă de Vega construită pe 7 nanometri. Însă nu sub forma unui produs dedicat publicului larg, ci ca o placă construită pentru aplicațiile de machine learning, din seria Radeon Instinct.

Vega 20 ar urma să se manifeste în sfârșit sub forma unei plăci echipate cu nu mai puțin de 32GB de memorie HBM2 și cu un spor de performanță sesizabil față de ce puteam vedea la Vega 10 din cauza micșorării procesului de producție. Prețul său se așteaptă să fie imens, dar nu e de parcă asta ar fi o noutate în domeniul acesta.

Ceva ce trebuie notat aici este că denumirile au început să devină puțin confuze. Din motive care nu le pot înțelege, AMD a început să folosească numere simple pentru a identifica plăci video individuale. Astfel avem Vega 64 și Vega 56 și diversele Vega-uri mai mici găsite ca GPU-uri integrate în procesor, în loc de RX-uri. Acestea nu au legătură cu Vega 20, în cazul în care vă întrebați dacă numărul mai mic înseamnă mai puțină performanță față de Vega 64, sau dacă e vreun mod de a le compara după nume. Vega 56 și Vega 64 parte din arhitectura Vega 10, pe care Vega 20 o va înlocui.  Ideea de bază cu care a început această metodă de clasificare, încă de la Polaris, era că 10 reprezenta un anumit număr de nuclee de procesare, 11 o variantă ciuntită, iar inevitabilul 20 o variantă întreagă. Polaris 20 nu s-a materializat, așa că s-a făcut saltul la Vega 10 cu 4096 de nuclee de procesare, cum ar fi trebuit să aibă Vega 20/Polaris 20. Iar acum suntem la Vega 20 tot cu 4096 de nuclee de procesare.

Ce vreau să spun este că ar fi bine să trecem în curând la Navi, cu denumiri care nu sunt la fel de confuze.

[Overclock 3D]

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button