GAMINGPC&Consoles

Preview: The Division 2 – Va fi acesta cel mai bun Shooter-RPG din 2019?

The Division a reprezentat un pas foarte importat pentru Ubisoft. Unul prin care încerca să obțină un loc în noua piață a jocurilor livrate ca un serviciu. Compania a mai făcut experimente în acest domeniu cu The Crew, a cărui existență tristă continuă să aducă amintiri neplăcute celor care țin minte prezentarea jocului de la E3 cu o jumătate de deceniu în urmă. Dar The Division părea că putea să aibă o soartă ceva mai fericită. Un RPG/looter-shooter post-apocaliptic plasat într-un mediu urban, unde o molimă a provocat destrămarea societății. Iar tu, în rolul de agent secret a guvernului, aveai misiunea de a restaura ordinea într-un New York minunat redat de motorul Snowdrop, iar în același timp foarte prăpădit, atât de boală, cât și de faptul că în lipsa guvernului 90% din populație pare să fi decis că ar fi bine să incendieze tot ce găsește.

În momentul lansării, The Division s-a bucurat de un succes imens. A fost cea mai de succes nouă proprietate din istoria industriei jocurilor, spărgând record după record și atrăgând milioane peste milioane de jucători. Aceștia însă nu au fost în totalitate mulțumiți de ce au găsit. Ceea ce părea a fi un joc la care comunicarea și tactica în echipă reprezentau calea către succes s-a dovedit a fi unul la care inamici foarte umani pot încasa încărcătoare multiple în cap înainte să moară. Și asta nu pentru că molima i-ar fi transformat în zombies, ci pentru că jocul pur și simplu așa funcționa. Nici componenta care trebuia să îl facă să se diferențieze de Destiny, cea de PvPvE din regiunile numite Dark Zones, nu a reușit să îl facă să își păstreze farmecul pentru mulți. Cu siguranță n-a ajutat nici faptul că Ubisoft a început să lanseze prompt DLC plătit, care deși adăuga moduri de joc noi foarte bune, nu făcea decât să dea impresia că publicul era pompat pentru și pentru ultimul bănuț pentru ca jocul să fie pe cât de distractiv trebuia să fie în momentul lansării. După atâția ani, Ubisoft a reparat The Division cum a putut, iar cum Destiny 2 a fost și el lansat, a venit timpul ca cei de la Massive Entertainment să încerce din nou cu The Division 2.

În cazul în care nu apar întârzieri, jocul va fi lansat în ziua de 15 martie. O dată ce nu este foarte îndepărtată, cei curioși având deja ocazia să îl butoneze pe parcursul unui test limitat în ultima săptămână, iar unul deschis publicului larg cu siguranță urmând să se ivească luna viitoare. Ce s-a putut observa din acest beta test este că dezvoltatorul încearcă să se țină de promisiunea făcută de a crea o variantă nouă a lui The Division ce nu suferă de aceleași probleme de care jucătorii se loveau atât de des în primul joc. Gradul de succes este cam variabil, în funcție de ce credeați că era o problemă în primul joc și cum sperați voi personal că va fi adresată. Desigur, fiind doar un beta, unul al unui joc „viu”, al unui serviciu, o formă finală sau cu adevărat echilibrată, nu va fi atinsă decât probabil după ce The Division 3 este deja lansat. Cert este că feedback-ul este ascultat, iar cu timpul va ajuta la modelarea jocului până ce ajunge într-o formă pe care toată lumea o poate considera a fi ideală.

Până atunci, să vorbim puțin despre ce are de oferit The Division 2. Acțiunea este plasată la câteva luni după evenimentele din New York, în marea capitală a fostelor State Unite. Washington DC este în centrul atenției de această dată, aducând un decor foarte diferit, nu doar la nivel vizual, dar și funcțional. DC nu este un oraș la fel de îmbâcsit cu clădiri înalte la fiecare pas, precum era insula Manhattan. Dar la fel ca orașul anterior, nu este sigur pentru oamenii de rând. Este un loc foarte periculos și foarte sălbatic. Brutalitatea celor care au decis în mod spontan să se apuce de lucruri rele după căderea guvernului este la un nivel cu totul nou, urme ale maniei lor fiind vizibile la fiecare pas. Misiunea ta va fi, iarăși, să restaurezi pacea… prin omorârea tuturor celor care se uită urât la tine atunci când încerci să treci strada. Dar pe lângă nenumărate crime pe care le vei comite, chiar va trebui să clădești la loc orașul și ordinea. Și ce mod mai bun de a simboliza restabilirea guvernului decât prin transformarea Casei Albe în propria ta bază. Va trebui să golești ruina de inamici și să o populezi cu aliați salvați de o moarte sigură din afara zidurilor sale. De aici vei comanda apoi (sau ți se va comanda, din moment ce tot tu vei face toată munca) capturarea restului orașului. Asta va fi preocuparea ta principală în The Division 2 pe parcursul a 30 de nivele. Asta și ocazionalele incursiuni în locurile mai întunecate ale orașului pentru a obține loot mai bun. Dar, spre deosebire de primul joc, distracția nu se termină aici. Spre final își va face apariția un inamic nou, sub forma facțiunii Black Tusk. Spre deosebire de sălbaticii care au cotropit orașul folosind orice arme au găsit la îndemână prin șoproane, aceștia sunt foarte bine echipați pentru a își pune în efect planul, cel de a te distruge pe tine și de a captura Washinton DC. Facțiunea aceasta are tehnologie cel puțin la fel de bună ca cea pe care o ai tu la dispoziție, iar dacă nu i te opui, va eroda treptat tot binele pe care l-ai făcut. Prezența lor este atât de apăsătoare încât va fi simțită și dacă rejoci misiuni anterioare, inamicii vechi fiind înlocuiți de membri ai Black Tusk în proporții imprevizibile și cu foarte multă putere de foc. Vor invada până și zonele întunecate, aducând un strop de pericol adițional ce ar trebui să facă finalul jocului ceva mai puțin plictisitor. Sau cel puțin asta este speranța pe termen scurt. Ubisoft are planuri destul de mari pe termen lung, iar de această dată nu va trebui să plătiți prea mult în plus. Tot DLC-ul de anul acesta este inclus la pachet.

Rămâne totuși întrebarea. Sunt suficiente o schimbare a decorului și adăugarea unei facțiuni noi pentru a sparge monotonia generată de jocul anterior? Nu. Motiv pentru care schimbările vor fi ceva mai atdnci. Washington DC nu aduce doar o hartă fără zăpadă, care funcționar ar fi aceeași ca la jocul anterior. Spațiile sunt ceva mai deschise, dând mediului o cu totul altă savoare. Este mai puțin probabil să provoace claustrofobie, oferind pe alocuri sentimentul că ai fi într-un joc ce are o tentă de open world, iar arenele de luptă mai largi. Nu doar asta, dar opțiunile tactice sunt și ele extinse în acest mediu nou, fiind pusă de această dată o importantă mai mare pe poziționare, nu doar pe împușcarea aceluiași inamici cu 50 de gloanțe până ce cade și este înlocuit cu o clonă ce cade după 51 de gloanțe trase de la o armă care are +1 damage(din 3000) mai mult ca cea anterioară. Din beta test reiese că Massive Entertainment a gâdilat puțin anduranța inamicilor la gloanțe. Pe de o parte, dacă joci de unul singur sau în grupuri mici, vei realiza că inamicii parcă nu mai încasează suficiente gloanțe cât să îl doboare pe Robocop înainte de a cădea la pământ. Nu doar asta, dar puterea lor parcă a fost amplificată, fiecare inamic fiind acum o amenințare ceva mai mare pe cont propriu, fără să fie nevoiți să apeleze la inamicul suprem din The Division, monotonia. Totuși, cei care au jucat în grupuri mari au avut parte de o experiență similară cu cea din primul joc, iar inamicii de nivel mare tot absorb gloanțe de parcă ar fi în criză de plumb. Nici armele nu par să fi impresionat prea mult, progresia lor fiind la fel de incrementală, dar măcar de această dată există ceva mai multă varietate. Abilitățile, măcar, par a fi ceva mai utile, având efecte mai pronunțate, iar munca în echipă este încurajată mai mult ca în trecut. Sigur, încă puteți să îl jucați pe cont propriu, dar va trebui să aveți ceva mai multă grijă.

Massive Entertainment va mai avea de muncă destul de mult la echilibrarea jocului până când va fi lansat și foarte mult după acea dată. Partea importantă este că cei cărora le-a plăcut The Division vor avea parte de un joc ce este foarte asemănător, dar care încearcă să reducă din părțile mai puțin plăcute. Iar cei care s-au uitat la primul joc și au strâmbat din nas… probabil încă se mai pot distra de minune în Wildlands, fiindcă The Division 2 nu pare a fi suficient de diferit la prima vedere. Vom vedea în martie cât de bine se va descurca.

Tags

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button
Close
Close