
În mod normal, AMD și Nvidia tind să implementeze tehnologii diferite și plăcile lor video, care fie se bat cap în cap, fie nu au nici o legătură una cu alta. Două excepții ar veni în minte, FreeSync și DSR/VSR. Ultimul dintre ele chiar este relevant în știrea de astăzi, pentru că sună foarte similar cu VRS, dar este ceva complet diferit.
VRS, sau Virtual Rate Shading, este o tehnologie implementată deja în plăcile Nvidia ce ar putea, în teorie să ofere un spor de performanță considerabil pentru jocuri atunci când sunt redate într-un mediu de realitate virtuală. Tehnologia se bazează pe ideea că doar ce este în centrul imaginii trebuie să fie redat la detaliul său maxim, urmând ca părțile de la marginea câmpului vizual să aibă parte de un detaliu ceva mai scăzut.
Deocamdată n-a fost tocmai o revelație pe plăcile Nvidia, dar un brevet recent descoperit arată că până și AMD se pregătește să implementeze acest concept. Asta sau cel puțin a înregistrat propria sa implementare. Brevetul datează din 2017, fiind acceptat în mod oficial săptămâna trecută. Ar veni la țanc pentru Navi. Puteți vedea mai jos o diagramă în care este explicat procedeul efectiv, din brevetul celor de la AMD.