Gaming

Piata pentru hardware PC specific pentru gaming este in crestere!

Din ce in ce mai multe publicatii canta prohodul PC-ului denumind aceasta platforma „invechita”, o unealta a trecutului, si lista continua. Este drept ca cererea globala pentru hardware-ul PC in general se afla in declin dar…si este un „dar” important, piata pentru hardware PC specific pentru gaming este in crestere.

Potrivit unui nou raport Jon Peddie Research, se estimeaza ca intrega piata Gaming PC are o valoare de 21.5 miliarde de dolari, prezicand ca aceasta va creste semnificativ in urmatorii trei ani.

Ce anume implica pietele de PC si console in contextul raportului JPR nu este clar, desi pe partea de PC sunt mentionate „calculatoare, upgrade-uri si periferice folosite pentru gaming.” Ceea ce este clar este faptul ca sosirea consolelor next-gen nu a avut un prea mare impact asupra PC-ului, iar asta nu se va intampla nici in viitorul apropiat, nu pentru ca cererea pentru calculatoarele „de acasa” este in crestere, (caci nu este) ci pentru ca gamerii de PC dedicati isi toarna din ce in ce mai multi bani in calculatoarele lor.

„Vom continua sa vedem o schimbare la clientii casual de pe console care se vor muta pe mobil”, a declarat analistul senior Ted Pollak de la JPR. „In timp ce acest lucru va aparea si in lumea PC-urilor de gaming lower-end, mai multi bani vor directionati catre sistemele mid si high-end.”

El a descris „jucatorii PC dedicati” ca power useri care nu sunt interesati in „platforme furnizoare de continut”, care presupun ca este un mod mai dragut de a spune „console de gaming”, in schimb, ei platesc bani multi pentru hardware care ii lasa sa joace la setari maximale, precum si sa efectueze alte sarcini simultan, precum editare video si creare de continut „avand la dispozitie putere si viteza intr-un mediu desktop ergonomic.”

Raportul prezice ca piata de gaming de pe PC va creste la mai mult de 23 de miliarde de dolari pana in 2017, condusa de disponibilitatea hardware-ului din ce in ce mai puternic, care permite PC-urilor sa faca lucruri pe care nu le pot face consolele. Presedintele JPR Jon Peddie a remarcat faptul ca gaming-ul 4K este deja o realitate pentru pentru sistemele „highest-end” si spune ca si masinile mass-market pot rula relativ usor o rezolutie gen 2560×1440, mult dincolo de 1080p-ul (1920×1080) oferit de cele mai noi console.

Zona IT

ZONA IT

Articole asemanatoare

3 comentarii

  1. -ca gaming-ul 4K este deja o realitate pentru pentru sistemele “highest-end”- un titan z scoate 16 fps in 4k la ultra ”foarte jucabil”

  2. 4 titan z in sli cu siguranță scot mai mult de 30fps(limita consolelor din ziua de azi se pare) la o calitate si un detaliu inzecit superior consolelor. la comparatia asta s-a referit.

  3. Pentru gamerii din ziua de azi , e arhi-suficient un 1080p , 4K e overkill…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button