Pentru Louis Vuitton creșterea vânzărilor a încetinit în trimestrul 3 la „doar” 9%: până și bogații își reduc din cheltuieli
Grupul francez Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) a raportat ieri o încetinire a creșterii vânzărilor trimestriale față de începutul anului pe măsură ce consumatorii chinezi încă sunt reticenți în a reveni în magazine după terminarea restricțiilor legate de pandemia de covid. Nici vânzările din celelalte regiuni nu au excelat, așa că veniturile trimestrului 3 au fost de 19,96 miliarde de euro, în creștere cu 9% față de anul trecut dar sub cele 20,6 miliarde de euro estimate de piață.
Problemele economice din China amplifică amenințările pentru grupurile din industria luxului, inclusiv Louis Vuitton, care și-au construit afacerile pe baza asumpțiilor că renunțarea la restricții va însemna o revenire rapidă la vânzările anterioare, numai că vânzările de retail se mențin undeva la aproximativ 80% din valoarea înregistrată în 2019.
Iar China a fost văzută ca o modalitate de impulsionare a creșterii pe măsură ce vânzările din celelalte regiuni erau mai slabe. Dar după o creștere de 34% înregistrată în trimestrul anterior în Asia (mai puțin Japonia), decelerarea este puternică; la fel, în Europa creșterea a fost doar de 7% față de 19%. Doar în Statele Unite avem o evoluție pozitivă, de la o scădere de 1% în trimestrul al doilea la o creștere de 2% acum.
Cifra de afaceri a Louis Vuitton de la începutul anului a fost de 62,2 miliarde de euro, în creștere cu 10% după un efect valutar negativ de 4%
Pe divizii de business, vânzările de haine și accesorii de piele au crescut cu 9%, după o creștere de 21% în primul trimestru și de 18% în cel de-al doilea în timp ce vânzările de ceasuri și bijuterii au fost mai mari cu 3% anual (după creșteri de 14% și 11% respectiv); doar veniturile din vânzările de vinuri și băuturi spirtoase au scăzut cu 14%, trase în jos de vânzările reduse de cognac din Statele Unite.
Divizia de retail a Louis Vuitton ce include magazinele Sephora și compania de turism DFS a fost singura care a păstrat ritmul, vânzările organice crescând cu 26%, similar cu cel înregistrat de la începutul anului.
Cotația acțiunilor Louis Vuitton (LVMH) scade cu aproape 7% la începutul ședinței de tranzacționare de azi în urma acestor rezultate, dezamăgitoare se pare pentru unii, anulând creșterea de la începutul anului, pierzând pe scăderile din ultimele luni și titlul de cea mai valoroasă companie europeană. Ce-i drept, multiplii au coborât în zone mai pământești, cu un PER la 20x, deși nu avem și datele despre profit.
Pe graficul weekly suntem la suportul liniei de trend; pe daily avem o divergență pe RSI iar cotația este la retragerea Fibonnaci de 0,168, niveluri care ne arată că acesta este probabil finalul corecției. If not, media de 200 de pe graficul weekly de la 610 euro e următorul suport.