Ubisoft a dezvăluit cu mare bucurie raportul cu venitul companiei pentru primul sfert din anul fiscal 2018-2019. Iar pe undeva pe acolo se află o mică surpriză.
Nu mă refer la ideea că ar fi fost un trimestru record în ceea ce privește venitul… tot a fost, dar partea mai importantă este că PC-ul a reprezentat cam un sfert din tot venitul generat de Ubisoft. De ce e asta atât de important? Pentru că de obicei PC-ul nu este considerat de industria de jocuri ca fiind atât de popular.
Începutul anului a reprezentat 24% din venitul generat de Ubisoft, crescând cu 3% față de aceeași perioadă din 2017. Prin comparație, toată platforma Xbox a generat doar 22% din venit, pierzând locul al doilea în favoare PC-ului. Asta în mare parte pentru că nu prea mai sunt jocuri făcute pentru Xbox 360, așa că Xbox One este cam pe cont propriu în acest moment. Pe primul loc se află tot Playstation, cu 38%, suferind chiar o scădere de 6% față anul trecut. De ce este Playstation atât de bine cotat? Probabil pentru că Forza nu are o variantă de PS4.
Trebuie mereu să amintesc de situațiile de acest gen, pentru că PC-ul adesea a fost considerat o platformă moartă și neprofitabilă pentru jocurile tradiționale. Nu doar de oameni aleatori de pe internet care consideră că dacă nu faci upgrade unui PC în fiecare an va exploda, ci chiar de căpetenia companiei Ubisoft, Yves Guillemot. Acesta și-a exprimat în trecut opinia că peste 90% din jucători oricum piratează, așa că singura soluție pentru succes ar fi jocurile de tipul Free to Play. Asta, desigur, în timp ce Crusader Kings 2, CS:GO, Legend of Grimrock, Skyrim și numeroase alte jocuri tradiționale continuau să se vândă bine pe PC.
Șase ani mai târziu, când probabil nu puteți trei jocuri Free to Play de la Ubisoft care să fie populare acum (fiindcă foarte multe dintre ele au fost închise, de am impresia că mai sunt doar două), cumva PC-ul reușește să întreacă o platformă pe care chipurile n-ar fi piraterie și pentru a cărei favoare Ubisoft a schilodit deja câteva jocuri.
Viitorul sună bine!