Facebook și divizia Oculus au dezvăluit săptămâna aceasta un nou dispozitiv de realitate virtuală, numit Oculus Quest.
Dacă erați curioși cam de ce fel de experiență va putea să redea acest dispozitiv, puteți să urmăriți discursul lui John Carmack de la Oculus Connect, în care a vorbit despre un număr mare de lucruri.
Dar dacă nu aveți răbdare să stați să îl ascultați ce avea de spus, atunci partea esențială legată de Oculus Quest despre care a discutat John Carmack a fost că are în esență puterea unei console din generația trecută. Sistemul este construit în jurul unui chipset Snapdragon 835, în cazul în care vă întrebați.
Asta nu înseamnă că veți vedea în VR jocuri care să aibă același nivel de detaliu ca pe Xbox 360 sau Playstation 3. Nu veți vedea The Last of Us pe Quest. Nu de alta, dar sistemul consumă doar 5W și trebuie să câte două cadre de 1280×1280 de 72 de ori pe secundă. Un Xbox 360 ar lua foc dacă ar încerca să facă asta, fiind de 8.5 ori mai mulți pixeli decât erau regăsiți la jocurile din generația anterioară. Iar peste redarea cadrelor în sine se adaugă și un efect de anti-aliasing.
Ca urmare, jocurile poate că nu vor arăta la fel de detaliate. Nu veți vedea ceva de talia lui GTA 5. Dar în același timp, dezvoltatorii vor avea posibilitatea de-ași aminti ce însemna pe vremuri să optimizeze codul.
Carmack a ținut să mai menționeze că din cauza limitărilor ecranelor, visul de-a înlocui un monitor cu o cască VR pentru muncă de birou nu prea este practic, fiind nevoie de un ecran virtual de dimensiunea unui panou de cinema IMAX pentru a reda un monitor virtual rezoluție de 1280×720 în fața utilizatorului. Altfel textul ar fi cam greu de citit, iar folosirea unei astfel de implementări nu prea este practică.